تل‌آویو پایگاه نظامی در سقطری یمن احداث می‌کند

تل‌آویو پایگاه نظامی در سقطری یمن احداث می‌کند
جمعه 6 آبان 1401 - 20:13

منابع آگاه یمنی خبر دادند که امارات در تلاش است یک پایگاه نظامی جدید برای رژیم صهیونیستی در سقطری احداث کند.

العالم - یمن

منابع آگاه امروز جمعه خبر دادند که امارات عربی متحده به همراه نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به اقدامات اشغالگرانه خود در مجمع الجزایر «سقطری» یمن ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری وکاله الصحافه الیمنیه به نقل از این منبع گزارش داد، محمود فتح علی الخاجة از عوامل اصلی سازش امارات با رژیم صهیونیستی، اراضی گسترده‌ای را در منطقه کوهستان «حجهر» خریداری کرده است.

این منابع گفتند که هدف الخاجه از این اقدام، احداث یک پایگاه نظامی جدید برای رژیم صهیونیستی در سقطری است. منطقه حجهر مشرف بر ساحل «حدیبو» است.

به گفته منابع مذکور، خرید این اراضی پس از آن صورت گرفت که یک هیأت نظامی صهیونیستی در سپتامبر گذشته از این منطقه بازدید کرده بودند. این ارتفاعات مانند یک دژ طبیعی است که موقعیت راهبردی مهمی دارد.

منابع یمنی شهریور ماه گذشته نیز خبر دادند که رژیم صهیونیستی از طریق امارات، کارشناسان نظامی خود را به جزیره اشغالی سقطری. اعزام کرده است. به گفته این منابع، یک هیأت نظامی صهیونیست به همراه شماری از افسران اطلاعاتی امارات، در این جزیره حضور داشتند.

به ادعای منابع مذکور، هیأت نظامی که احتمالا کارشناسان فنی وابسته به نیروی دریایی رژیم صهیونیستی بودند، دستگاهها و تجهیزات زیادی داشتند. امارات هم در جولای گذشته، چند نفر از مهندسان و خلبانان خارجی از جمله چند صهیونیست را به سقطری فرستاد تا باند فرود مخصوص پهپادهای شناسایی جنگی و بالگردهای نظامی را در منطقه جنوبی جزیره احداث کنند.

امارات در سال ۲۰۲۰ به همراه صهیونیستها در سقطری پایگاه نظامی دریایی احداث کرد و مسئولان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را از این منطقه بیرون راند.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی در تاریخ بیستم ژوئن (۳۰ خرداد) مدعی شد که این رژیم در حال ایجاد پدافند هوایی منطقه‌ای موسوم به «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» است.

در همان زمان رسانه‌های غربی اعلام کردند، از جمله مناطقی که بحث استقرار این سامانه‌ها در آن مطرح است جزیره سقطری یمن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها