هلند و اسپانیا حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کردند

هلند و اسپانیا حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کردند
شنبه 7 آبان 1401 - 12:34

کشورهای هلند و اسپانیا حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) در شیراز را که به شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۱۹ نفر از زائران آن منجر شد، محکوم کردند.

العالم ـ اروپا

وزارت امور خارجه هلند با انتشار پیامی در توئیتر خاطرنشان کرد: هلند حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه هلند خاطرنشان کرد:‌ تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن غیرقابل قبول است. ذهن ما با عزیزان قربانیان است.

واکنش اسپانیا به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

دولت اسپانیا نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز را محکوم و بر همبستگی کامل خود با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد: دولت اسپانیا، حمله تروریستی انجام شده در حرم شاهچراغ را قاطعانه محکوم می‌کند و همزمان با ابراز تسلیت صمیمانه خود به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسپانیا بر همبستگی کامل خود با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند.

اقدام تروریستی داعش در حمله مسلحانه به شاهچراغ با موجی از واکنش‌های جهانی مواجه شده است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند.

در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه امروز (شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها