جریان مردمی تونس: هدف از ابتکار "بگذارید ملت پیروز شود" ایجاد هسته ای برای یک تشکل ملی تاریخی است

جریان مردمی تونس: هدف از ابتکار
سه شنبه 10 آبان 1401 - 22:49

دبیر کل حزب جریان مردمی تونس تاکید کرد که این جریان ابتکار "بگذارید مردم پیروز شوند" را از مدتی پیش، پس از گفتگوهای چندین ماهه مطرح کرده است، این ابتکار افرادی از جریان مردمی و نیز نخبگان ملی سیاسی و افراد مستقل و هنرمندان و روسای اتحادیه ها و حقوقدانان را در بر می گیرد.

العالم ـ تونس

"محمد زهیر حمدی" در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" تحت عنوان "ابتکار بگذارید ملت پیروز شود و تحولات سیاسی تونس" ، گفت: این ابتکار پس از 25 ژوئیه مطرح شد، اینک تونس در آستانه انتخابات پارلمانی در دسامبر آتی است، درواقع هدف از این ابتکار تلاش برای ایجاد هسته ای برای یک تشکل ملی تاریخی است که بتواند خلا را پر کند. و طرح ملی را رهبری کند.

وی افزود: از جمله اهداف اصلی این ابتکار که پیش از این در بیانیه تاسیسی به آن اشاره شد، آن است که این ابتکار ارزشها و اصولی از قبیل حاکمیت ملی، عدالت اجتماعی، جایگاه تونس در درگیری های بین المللی را در دستور کار قرار داده است و البته این ابتکار ارزش های سازمانی دیگری نیز دارد.

حمدی افزود: جریان مردمی پس از عبرت گرفتن از تجربیات گذشته و شکست سهمه بندی های حزبی، به این باور رسیده است که تشکیلات مرکزی می بایست انعطاف پذیر باشد؛ به گونه ای که به همگان اجازه دهد تا آزادانه و بدون دیکته های دیگران، بتوانند نامزدهای خود را در حوزه های انتخاباتی تعیین کنند.

پربیننده ترین خبرها