برخی را نمی توان با پول خرید| عشایر عرب لبنان سفیر سعودی را اخراج کردند!

برخی را نمی توان با پول خرید| عشایر عرب لبنان سفیر سعودی را اخراج کردند!
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 17:30

مسلما بیننده شبکه های سعودی و نیز شبکه های عربی که با پول عربستان تامین مالی می شوند، اثری از خبر امتناع عشایر عرب در منطقه بقاع لبنان از استقبال از سفیر عربستان در بیروت نمی یابند و حتی اگر این رسانه ها به این خبر بپردازند، واقعیت را برای بینندگان وارونه جلوه خواهند داد.

العالم ـ کشکول

مساله ای که وظیفه این شبکه ها را پیچیده تر خواهد کرد، انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی که امتناع ورزیدن عشایر عرب از استقبال از ولید البخاری سفیر عربستان را به وضوح نشان می دهد. در این ویدئو شماری از حاضران در مراسمی در شهرک الفاعور در منطقه البقاع از استقبال از سفیر عربستان امتناع می کنند و از ریاض می خواهند تا سفیر جدیدی به جای او تعیین کند.

سفیر عربستان ادعا کرد که سفرش به شهرک الفاعور را به دلایل امنیتی قطع کرده است. برخی نیز گفته اند که سفیر عربستان پس از وقوع درگیری های امنیتی میان عشایر در ورودی های شهر الفاعور محل را ترک کرد. اما از همه مضحک تر آن است که گفته شد او از استقبال بیش از حد عشایر وحشت زده شد و به همراه تیم امنیتی محل را به سرعت ترک کردند و پا به فرار گذاشتند.

مساله ای که سفیر عربستان و کشورش و شاهزاده و پادشاه آن نمی توانند درک کنند، آن است که نمی توان تمام آدمها را با پول خرید.

پول می تواند ترامپ را به حامی بن سلمان بدل کند و یا شخصی مانند بایدن به بن سلمان دست دهد در صورتی که پیش از این او را به انزوا تهدید کرده بود. همچنین می توان برخی افراد ضعیف النفس در لبنان و خارج آن را با پول خرید, اما خریدن افرادی مانند عشایر اصیل عربی با پول مساله ای بس دشوار است. این عشایر بر عزت و کرامت و مناعت طبع خو گرفته اند. آنها به خوبی می دانند که پول عربستان و وهابی ها وارد هر کشوری که شود فقط فتنه و آشوب و اغتشاش و منازعه به بار آورده است آن هم فقط برای حفظ منافع اسراییل که امروزه به یکی از بزرگترین مدافعان بن سلمان و رژیم عربستان در منطقه و جهان بدل شده است.

پربیننده ترین خبرها