آیت‌الله رئیسی: مسیر پیشرفت، عدالت و مقاومت را با قوت ادامه خواهیم داد

آیت‌الله رئیسی: مسیر پیشرفت، عدالت و مقاومت را با قوت ادامه خواهیم داد
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 18:16

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران مسیر پیشرفت، عدالت و مقاومت را با قوت ادامه خواهد داد، تصریح کرد: تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران، جلوه‌هایی از عصبانیت و استیصال دشمن از تحقق اهدافش در ایران و منطقه است و این توطئه‌آفرینی‌ها ملت بزرگ ایران را در مسیر اهداف بزرگش مردد نخواهد کرد.

العالم ـ یران ـ سیاسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر لزوم پیگیری مجدانه و اجرای کامل توافقات دو کشور، گفت: سوریه با پشت سر گذاشتن چند سال بحران و درگیری و شکست دشمنان خود، امروز در جایگاهی قرار دارد که با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، روابط راهبردی خود با ایران را وارد عرصه‌های جدید کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همان کسانی که سوریه را درگیر بحران کردند، در تلاش هستند تا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز فتنه‌انگیزی کنند، افزود: دشمنان وقتی مشاهده کردند که کودتا، جنگ تحمیلی و سال‌ها سیاست تهدید و ترور و تحریم نتوانست مانع پیشرفت ملت ایران شود، کاملاً عریان و آشکار به میدان آمده و توطئه ایجاد اغتشاشات را علیه ملت ایران اجرا کردند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسیر پیشرفت، عدالت و مقاومت را با قوت ادامه خواهد داد، تصریح کرد: تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران، جلوه‌هایی از عصبانیت و استیصال دشمن از تحقق اهدافش در ایران و منطقه است. این توطئه‌آفرینی‌ها ملت بزرگ ایران را در مسیر اهداف بزرگش مردد نخواهد کرد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز، تأکید کرد: روابط راهبردی ایران و سوریه با قوت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: بدیهی است که وقتی دشمنان ملت‌های منطقه در سوریه شکست خوردند، قطعاً در برابر ملت قدرتمند ایران امکانی برای تحقق اهداف‌شان نخواهند داشت.

المقداد همچنین بر تعهد و علاقه کشورش در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها