واکنش منفعلانه پنتاگون به 'آزمایش‌ هسته‌ای' کره شمالی/ در صورت لزوم پاسخ خواهیم داد

واکنش منفعلانه پنتاگون به 'آزمایش‌ هسته‌ای' کره شمالی/ در صورت لزوم پاسخ خواهیم داد
شنبه 14 آبان 1401 - 02:28

معاون سخنگوی پنتاگون جمعه شب تهدید کرد که آمریکا در صورت لزوم به آزمایش هسته‌ای آتی کره شمالی پاسخ خواهد داد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، این اظهارات را در حالی بیان کرد که احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی در آینده نزدیک بالا برآورد می شود.

سینگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی گفت: ما با متحدان و شرکای خود در منطقه در تماس بسیار نزدیک هستیم و اگر چنین آزمایشی انجام شود، در صورت نیاز می‌توانیم به سرعت پاسخ دهیم.

سئول و واشنگتن پیشتر گفته بودند که کره شمالی ممکن است تمام آمادگی‌ها را برای آزمایش هفتم هسته‌ای خود تکمیل کرده باشد.

سخنگوی پنتاگون در نشست خبری روزانه خود گفت: " ما نگران چشم انداز هر آزمایش هسته‌ای هستیم. می‌دانیم که کره شمالی برای چنین آزمایشی آماده شده است. "

وی با اشاره به همسایه جنوبی کره شمالی افزود: "می‌دانید که این ارزیابی با آنچه از ابتدا گفته‌ایم مطابقت دارد، اما ما مطمئناً نگران خواهیم بود و به همین دلیل است که روز پنجشنبه شنیدید که وزیر دفاع آمریکا و همتایان کره جنوبی او در این مورد گفت وگو کردند. "

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در دیدار با لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی خاطرنشان کرد که هرگونه حمله اتمی توسط پیونگ یانگ علیه آمریکا یا متحدانش منجر به "پایان" رژیم کره شمالی خواهد شد.

آستین همچنین موافقت کرد که از دارایی‌های استراتژیک آمریکا در داخل و اطراف شبه جزیره کره به سطحی "معادل استقرار مداوم" برای کمک به بازدارندگی یا مقابله با تحریکات کره شمالی استفاده کند.

سینگ در پاسخ به این سوال که چگونه آمریکا برای تقویت حضور تجهیزات راهبردی خود در منطقه برنامه ریزی کرده است، از اظهار نظر در این باره خودداری اما بر اهمیت رزمایش‌های نظامی مشترک تاکید کرد.

وی با اشاره به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا گفت: «امروز چیزی برای اعلام در مورد استقرار تجهیزات استراتژیک جدید ندارم، اما فکر می‌کنم رزمایشی که اکنون در جریان است، «طوفان هوشیار»، خودش گویای این موضوع است.»

وی افزود: "این رزمایش‌ها اعتماد به عملیات مشترک ما را افزایش می‌دهد و باز هم این آخرین تمرین نیست. ما به انجام تمرینات با کره جنوبی یا ژاپن در هر فرصتی که پیش آید ادامه خواهیم داد. "

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز بر اهمیت آمادگی و توانایی‌های دفاعی در بحبوحه تشدید تنش در شبه جزیره کره پس از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی تاکید کرد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت: "بدیهی است که ما عمیقاً نگران تحریکاتی هستیم که رژیم پیونگ یانگ همچنان انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد تقریباً روند روزانه پیدا کرده است. همه این تحرکات فقط منجر به ناامنی و بی ثباتی بیشتر در شبه جزیره و منطقه می‌شود. "

پیونگ یانگ در سال جاری بیش از ۵۰ موشک بالستیک شلیک کرده که بیش از ۱۲ موشک از اواخر شهریور پرتاب شده است.

کربی بار دیگر تاکید کرد که آمریکا همچنان به تعامل با کره شمالی متعهد است، اما اضافه کرد که رژیم کیم جونگ اون همچنان درخواست‌های آمریکا را بی پاسخ گذاشته است.

وی گفت: «ما دوست داریم این موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کنیم، اما با توجه به اینکه رژیم کیم هیچ نشانه‌ای مبنی بر علاقه به آن ندارد، باید مطمئن شویم که توانایی‌های نظامی مناسب را در صورت نیاز داریم.»

پربیننده ترین خبرها