در جمع دانش‌آموزان اولین دوره اردوهای راهیان پیشرفت؛

رئیس جمهور: دشمنان می خواستند ایران را مانند لیبی و سوریه ناامن کنند

رئیس جمهور: دشمنان می خواستند ایران را مانند لیبی و سوریه ناامن کنند
شنبه 14 آبان 1401 - 12:43

رئیس‌جمهور با بیان این‌که آمریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کارهای خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند اما جز شکست نصیب‌شان نشد، خاطر نشان کرد: امروز ایران و شهرهای مختلف ما از امنیت کامل برخوردار هستند.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشستی چهار ساعته در جمع دانش‌آموزان شرکت‌کننده در نخستین دوره «اردوهای راهیان پیشرفت» به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی که عموم مردم و حتی عده زیادی از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آنها ندارند اشاره و ابراز امیدواری کرد که برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همانند اردوهای راهیان نور برکات زیادی برای کشور داشته باشد.

رئیس جمهور،آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را عاملی برای تقویت انگیزه و اراده آنان دانست و گفت: دانش‌آموزان با دیدن پیشرفت‌های به‌دست آمده خواهند دانست که هرجا بیشتر محدودیت و تحریم داشتیم، با اراده و عزم محققان بیشتر پیشرفت کردیم و همین پیشرفت و اراده برای قوی شدن دشمن را به تکاپو برای طراحی توطئه‌های جدید انداخته است.

آیت‌الله رئیسی دانش‌آموزان و دانشجویان و به ویژه اعضای تیم‌های المپیادی را نماد پیشرفت کشور دانست و بر شناسایی این استعدادها و فراهم کردن شرایط لازم برای تداوم رشد و تعالی آنها تأکید کرد و گفت که نخبگان باید با شناخت نظام مسائل کشور، توانمندی‌هایشان را در مسیر رفع این مسائل به‌کارگیرند.

رئیس جمهور به ضرورت مدیریت دانش اشاره کرد و مدیریت صحیح دانش تولید شده را موجب افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی سایر بخش‌ها از دانش تولید شده دانست.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: اغتشاش و تلاش برای به‌هم‌ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتماً باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ایران و شهرهای مختلف ما امن هستند و آمریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کارهای خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند اما جز شکست نصیب‌شان نشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها