نتایج نظرسنجی جدید نشان داد؛

استقبال آمریکایی‌ها از ایده‌های اقتصادی جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره

استقبال آمریکایی‌ها از ایده‌های اقتصادی جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره
يکشنبه 15 آبان 1401 - 16:06

نتایج نظرسنجی رسانه‌های آمریکایی نشان داد که آرای مجلس نمایندگان آمریکا تقرییا به طور مساوی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده است اما از نظر ایده های جذاب در مسائل اقتصادی نامزدهای جمهوریخواه برتری دارند.

العالم ـ آمریکا

روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نیوز در نظرسنجی جدید خود نتیجه گرفتند که جمهوریخواهان در خصوص مهم ترین مسائل اقتصادی از نظر مردم و تورم که نگران‌کننده‌ترین مسائل انتخابات پاییز امسال را تشکیل می دهد از حمایت بیشتری نسبت به دموکرات‌ها برخوردارند.

قصد رأی‌دهندگان برای رای دادن به نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا تقریبا به طور مساوی تقسیم شده است به طوری که ۴۹ درصد رای دهندگان می گویند به جمهوریخواهان در حوزه انتخابیه خود رای می دهند و ۴۸ درصد می گویند رای آنها به دموکرات ها است.

یافته‌های نظرسنجی نمی‌تواند تعداد کرسی‌هایی را که می‌توانند در اختیار دموکرات ها یا جمهوریخواهان قرار گیرد، پیش‌بینی کند، فقط جهت کلی نیات رای‌دهندگان را پیش‌بینی می‌کند.

یکی دیگر از مسائلی که می تواند عامل کمک به پیروزی جمهوریخواهان باشد مساله میزان مشارکت است. رای دهندگان جمهوریخواه با اطمینان بیشتری گفته اند قصد رای دادن دارند. ۸۰ درصد از رای دهندگان دارای گرایش به جمهوریخواهان گفته اند که مطمئنا رای می دهند که بیش از ۷۴ درصد رای دهندگان دموکرات است.

۴۸ درصد رای دهندگان دارای گرایش به جمهوریخواهان گفته اند که انتخابات را «بسیار دقیق» پیگیری می کنند. ۳۷ درصد از رای‌دهندگان دموکرات همین نظر را دارند.

باور رای دهندگان در قبال روند انتخابات تردیدهایی را نشان می دهد که پس از انتخابات ۲۰۲۰ بروز یافت. به دنبال اعلام نتایج که نشان می داد، ترامپ شکست خورده وی نتوانست پیروی بایدن را تایید کند و پیش از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مساله تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

از هر دو نفر آمریکایی، یک نفر می گوید که بسیار یا تا حدودی مطمئن هستند که آرا در انتخابات میان دوره ای به طور دقیق، برابر با سال های گذشته شمارش می شود. این نظر در بیش از ۸ نفر از ۱۰ دموکرات مورد تایید است و از هر ۶ نفر از هر ۱۰ رای دهندگان مستقل شمارش دقیق نتایج را تایید می کند. در میان جمهوری خواهان، ۴۵ درصد می گویند به شمارش دقیق نتایج باور ندارند.

چند صد نامزد جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ را زیر سوال برده یا آن را رد کرده ند. با گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری نتایج جدید نشان می دهد که از هر ۳ آمریکایی بزرگسال بیش از یک نفر می گوید اعتمادی به مشروعیت انتخاب بایدن ندارند که این رقم شامل بیش از ۷ نفر از هر ۱۰ جمهوریخواه می شود.

در خصوص مسائل اقتصادی نظرسنجی اخیر از برتری ۱۴ نقطه ای جمهوریخواهان در مقایسه با دموکرات ها و در رابطه با مسائل تورم و افزایش قیمتی از برتری ۱۲ درصدی آنها نسبت به دموکرت ها حکایت دارد. در خصوص جرم و جنایت حمایت از جمهوریخواهان با اختلاف ۲۰ درصدی بیشتر از دموکرات ها است. اما در خصوص قانون سقط جنین و تغییرات آب و حمایتی دموکرات ها به ترتیب با ۱۳ تا ۱۹ درصد اختلاف پیشتاز هستند.

این نظرسنجی از طریق تلفنی و در بازه زمانی ۳۰ اکتبر تا دوم نوامبر (۱۱-۸ آبان) انجام شده و جامعه نمونه متشکل از یک و ۵ بزرگسال آمریکایی به صورت تصادفی انتخاب شده و ارتباط با ۷۵ درصد از آنها از طریق تماس تلفنی بوده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات میان‌دوره ای آمریکا هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار می شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می شود. همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

پربیننده ترین خبرها