پوتین: 50 هزار نیروی تازه نفس به ارتش روسیه در نبرد با اوکراین پیوسته‌اند

پوتین: 50 هزار نیروی تازه نفس به ارتش روسیه در نبرد با اوکراین پیوسته‌اند
دوشنبه 16 آبان 1401 - 21:43

رئیس جمهور روسیه از اضافه شدن 50 هزار نیروی تازه نفس به ارتش روسیه در نبرد با اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

شبکه خبری «العربیه» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت ۵۰ هزار روس که به عنوان بخشی از عملیات فراخوان او احضار شده‌اند، اکنون با یگان‌های رزمی روسیه در اوکراین می‌جنگند.

پوتین گفت، ۸۰ هزار نظامی در منطقه عملیات نظامی ویژه و ۳۲۰ هزار نظامی در اردوگاه‌های آموزشی در روسیه هستند.

وی گفت: «ما اکنون ۵۰۰۰۰ نفر در یگان‌های رزمی داریم. بقیه هنوز در جنگ شرکت نکرده‌اند.»

پوتین در ماه سپتامبر در یک فراخوان دستور پیوستن صدها هزار جنگجوی جدید برای نبرد با اوکراین را صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر فرمان بسیج محدود نیروها را صادر کرد که طی آن ۳۰۰ هزار نفر از افرادی که آموزشهای نظامی ابتدایی را گذرانده اند برای آموزشهای تکمیلی و اعزام به مناطق جنگی اوکراین فراخوانده شدند.

پوتین با بیان اینکه فرمان بسیج بخشی از نیروهای نظامی را امضا کرده، گفت:‌ «فرمان بسیج جزئی تدابیر بیشتری برای دفاع از کشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمایت‌ها از ارتش را بیشتر کرده و بودجه نظامی را افزایش دهد.»

رئیس جمهور روسیه که کشورش از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف به اجرا در آورد با اذعان به وجود مشکلاتی در اجرای طرح بسیج نیروهای ذخیره، وجود این مشکلات را «غیرقابل اجتناب» دانسته و گفت، عملیات اوکراین لزوم اعمال «اصلاحات» در نیروهای مسلح روسیه را نشان داد.

در همین رابطه، وزارت دفاع روسیه به تازگی آغاز خدمت اجباری در فصل پاییز را آغاز کرده و طبق اعلام این وزارتخانه ۱۲۰ هزار نفر در سال جاری به خدمت اجباری فراخوانده می‌شوند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها