نبیه بری: لبنان چند هفته بیشتر نمی‌تواند این وضعیت را تحمل کند

نبیه بری: لبنان چند هفته بیشتر نمی‌تواند این وضعیت را تحمل کند
دوشنبه 16 آبان 1401 - 21:30

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که این کشور چند هفته بیشتر نمی‌تواند وضعیت کنونی را تحمل کند و اصلی‌ترین اولویت در کشور انتخاب رئیس جمهور است.

العالم - لبنان

«نبیه بری» در دیدار امروز دوشنبه با اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران لبنان گفت که کشور با مجموعه بزرگی از بحران‌ها مواجه است که از همه مهم‌تر بحران اقتصاد است و اینکه ۸۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به نوشته میدل ایست، او مسئله برق و مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول را هم از دیگر اولویت‌ها دانست و تأکید کرد که در چنین وضعیتی باید هرچه سریع‌تر برای انتخاب رئیس جمهور تلاش کرد.

بری گفت که آماده است هر هفته جلسه انتخاب رئیس جمهور را برگزار کند و از احزاب سیاسی خواست که در این باره به توافق برسند. وی افزود: همه بحران‌ها در لبنان با گفت‌وگو به سرانجام رسیده است.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که وضعیت امنیتی کشور کاملا در کنترل است و مردم لبنان به مرحله‌ای از پختگی رسیده‌اند که درگیر جنگ و فتنه نخواهند شد.

دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون بر لبنان روز دوشنبه (۹ آبان ماه) به پایان رسید. پارلمان لبنان با وجود برگزاری ۴ جلسه در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام مانده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها