بحران در بازار رمزارزها/ صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرد

بحران در بازار رمزارزها/ صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرد
شنبه 21 آبان 1401 - 09:55

جهان ارزهای دیجیتال بار دیگر دستخوش بحرانی کم‌سابقه شده است.

العالم - اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال بحران ایجاد شده برای شرکت FTX، این صرافی فعال در حوزه رمزارزها اعلام کرد: درخواست «ورشکستگی فصل ۱۱» را در ایالات متحده ارائه کرده است. سم بنکمن فرید نیز از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرده و جان جی ری جایگزین او می‌شود.
بر اساس بیانیه خبری منتشر شده در حساب توییتر این شرکت، شرکت معاملاتی آلامدا ریسرچ و ۱۳۰ شرکت دیگر مرتبط به FTX نیز فرآیند داوطلبانه ورشکستگی بر اساس فصل ۱۱ قانون ورشکستگی ایالات متحده در ایالت دلاور را آغاز کرده‌اند.
مدیرعامل جدید FTX در این خصوص گفت: «اجرای فوری فصل ۱۱ راهکار مناسبی است که گروه FTX به‌واسطه آن می‌تواند با ارزیابی شرایط، فرایندی برای احیای حداکثری حق سهام‌داران را ترتیب دهد.»
تحولات جدید باعث شده است تا شرکتی به ارزش ۳۲ میلیارد دلار در مواجهه با مشکلات مالی و کمبود نقدینگی به ورشکستگی برسد.
جهان ارزهای دیجیتال امیدوار بود که بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، بتواند FTX و سپرده گذاران آن را نجات دهد. با این حال، پس از آنکه بایننس اسناد FTX را بررسی کرد، به این نتیجه رسید که مشکلات این صرافی بسیار بزرگ است و از آن معامله خارج شد.
ارزش بیت‌کوین بلافاصله پس از انتشار اعلامیه توییتری FTX سقوط کرد و به پایینتر از 17 هزار دلار رسید. ارزش بیت‌کوین، مهمترین ارز دیجیتال جهان، برای ماه ها و پیش از آنکه مشکلات FTX عمومی شود، در حدود 20 هزار دلار بود اما همزمان با انتشار اخبار مرتبط با FTX, ارزش آن برای مدت کوتاهی به حدود 15 هزار و 500 دلار کاهش یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها