پایان انتخابات نمایشی در بحرین| الوفاق: میزان مشارکت بسیار پایین است

پایان انتخابات نمایشی در بحرین| الوفاق: میزان مشارکت بسیار پایین است
شنبه 21 آبان 1401 - 20:50

رأی‌گیری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین که در سایه تحریم مردم و احزاب و گروه‌های مختلف برگزار شده است، شامگاه شنبه به پایان رسید.

العالم - بحرین

جمعیت الوفاق بحرین همزمان با پایان این رأی‌گیری اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در این انتخابات بسیار پایین است.

جمعیت الوفاق پیش از این هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «ما شاهد ضعف و کاهش چشمگیر مشارکت شهروندان در انتخابات پارلمانی بحرین هستیم».

انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین صبح امروز شنبه در سایه تحریم مردم و جمعیت ها و احزاب مخالف آغاز شد.

در این انتخابات که مردم و احزاب و جمعیت های مخالف آن را صوری و فرمایشی می دانند، ۴۳۳ نامزد برای تصدی ۴۰ کرسی پارلمانی به رقابت با هم پرداختند. ۱۷۳ نامزد نیز برای تصدی ۳۰ کرسی شوراهای شهر رقابت می کنند. این انتخابات در ۵۵ مرکز رای گیری برگزار شده است.

این درحالی است که احزاب و جمعیت های مخالف در بحرین منحل شده اند و رهبران مخالف و مردم بحرین تاکید می کنند که جمعیت ها و نهادهای ملی حقوق بشری یاد شده همگی وابسته به حکومت بحرین هستند و در ظاهر وجهه ای حقوق بشری دارند اما در نهان اهداف حکومت بحرین را دنبال و تلاش می کنند که از حکومت چهره مدافع حقوق بشر ارایه دهند.

حکومت بحرین جمعیت ها و احزاب مخالف را منحل و از نامزد شدن مخالفان و شخصیت های مستقل در انتخابات نیز با بهره برداری از قانون موسوم به انزوای سیاسی جلوگیری کرده است.

از این رو، این جمعیت ها و احزاب انتخابات را رقابتی ندانسته بلکه تاکید می کنند که این انتخابات صرفا فرمایشی و صوری است.

آنها خواهان تحریم انتخابات شده اند. مردم بحرین نیز همسو با برگزاری تظاهرات و تجمع در هفته های اخیر بر تحریم انتخابات و هبستگی با زندانیان سیاسی این کشور تاکید کرده اند.

پربیننده ترین خبرها