شبکه‌های اجتماعی؛ صحنه اثبات ادعای دروغین آمریکا درباره آزادی بیان

شبکه‌های اجتماعی؛ صحنه اثبات ادعای دروغین آمریکا درباره آزادی بیان
شنبه 21 آبان 1401 - 22:36

نمی‌توان برای سیاست آمریکا، نه تنها درخصوص حوادث و رویدادهای مختلف بین‌المللی، بلکه حتی درخصوص مسائل مشترک میان کشورها، حد و حدودی تعیین کرد؛ معیار مرزبندی آمریکا منافعش است که آنها را با قلدری و استکبارگری و با توسل به زور پیش می‌برد.

العالم- کشکول

به عنوان مثال، آمریکا امروز ائتلاف سعودی، صهیونیستی و غربی را علیه ایران با هدف ایجاد اغتشاشات از طریق بازوهای معروفش- یعنی شبکه‌های اجتماعی- و نیز از طریق قاچاق اسلحه و مواد منفجره و ارسال تروریست‌ها و جدایی‌طلبان، رهبری می‌کند تا اوضاع در ایران را به سمت بحرانی و ناامن شدن پیش ببرد.

یکی از مهم‌ترین بهانه‌هایی که آمریکا و ائتلاف شر علیه ایران، امروز آن را برای هجمه علیه ایران دستاویز قرار داده‌اند کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و محروم ساختن ستون پنجم آمریکا در ایران از ارتباط با اغتشاشگران، تکفیری‌ها و جدایی‌طلبان است؛ امری که آمریکا آن را تلاش برای سرکوب آزادی‌ها ادعا می‌کند و شبانه‌روز و به صورت پیوسته تلاش می‌کند تا این شبکه‌های اجتماعی را از طریق فناوری‌های پیشرفته ارتقا دهد تا آتش فتنه و هرج و مرج و آشوب در ایران شعله‌ور بماند.

نکته قابل توجه این است که آمریکایی که تلاش ایران برای دفاع از امنیتش و ایمن‌سازی جامعه ایرانی در قبال سمپاشی‌های ائتلاف شر را “سرکوب آزادی‌ها” ادعا می‌کنند امروز می‌بینیم که تحت شعار “استحکام بخشیدن به جامعه“، شبکه اجتماعی چینی “تیک تاک“ را ممنوع کرده و با این اقدام، در واقع شعارهای خود درباره آزادی بیان و حقوق انسان را نقض کرده است.

چند روز پیش “مارکو روبیو“ سناتور جمهوری‌خواه و “مایک گالاگر“ عضو مجلس نمایندگان آمریکا از مقامات واشنگتن خواستند که تیک تاک را ممنوع کنند. آنها در مقاله‌ای در روزنامه “واشنگتن‌پست“ به قانونگذاران هشدار دادند که تیک تاک تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی امریکا محسوب می‌شود. آنها تأکید کردند که لایحه‌ای را برای ممنوعیت تیک تاک و سایر شرکت‌هایی که عمدتاً تحت کنترل چین هستند، ارائه خواهند کرد.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که اگر آمریکایی‌ها این تصمیم برای ممنوعیت تیک تاک را تحکیم جامعه خود می‌دانند، با وجود اینکه با شورش‌هایی که ریشه خارجی دارد، مواجه نمی‌شوند، پس چرا اقدام ایران را علیه شرکت‌های ارتباطی آمریکایی که ۲۴ ساعته نفت بر آتش آشوب‌ها در ایران می‌ریزند، سرکوب آزادی‌های بیان و نقض حقوق بشر ادعا می‌کنند؟!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها