بحرین | در سایه تحریم گسترده انتخابات؛ آل‌خلیفه مدعی مشارکت 73 درصدی است!/ اما حقیقت ماجرا چیست؟!

يکشنبه 22 آبان 1401 - 21:07

شمارش آراء انتخابات پارلمانی بحرین در برخی شعبه رای گیری همچانان ادامه دارد، این درحالی است که مستندات نشان می دهد میزان مشارکت شهروندان بحرین در این انتخابات بسیار پایین بوده است.

العالم - بحرین

پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین در سی و چهار ناحیه از چهل ناحیه، مشخص شد که درصد مشارکت اعلام شده توسط آل خلیفه دروغ و اغراق آمیز بوده است.

شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق اعلام کرد که در این انتخابات تخلفات بسیاری رخ داده است و میزان مشارکت از سی و پنج درصد فراتر نرفته است.

رای اجباری نیروهای ارتش به نامزدهای از پیش تعیین شده، از جمله تخلفاتی است که در جریان انتخابات رخ داده است.

همچنین رژیم‌الخلیفه با دادن تابعیت به خارجی‌ها و اجبار آنها به حضور در پای صندوق‌های رای، سعی کرد جای خالی شهروندانی که انتخابات را تحریم کردند، پر کند.

بر اساس نتایج اعلام شده، در دور اول انتخابات تنها سیزده نماینده به پارلمان بحرین راه یافتند لذا مشارکت هفتاد و سه درصدی اعلام شده در انتخابات توسط آل خلیفه دروغ و اغراق آمیز است.

مخالفان آل خلیفه در بحرین اکثریت جامعه را تشکیل می دهند اما رژیم برای جلوگیری از مشارکت آنها در انتخابات، بسیاری از آنها را سلب تابیعت کرده است و به شهروندان آسیایی تابیعت داده است.

به نوشته دایره المعارف معروف بریتانیکا، شیعیان بحرین اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، پس با توجه به اینکه رهبران مخالف آل خلیفه خواستار تحریم انتخابات شده بودند، چگونه هفتاد و سه درصد مردم در انتخابات شرکت کرده اند؟

پربیننده ترین خبرها