نماینده لیبی: از جلسات و بیانیه‌های تکراری و بدون نتیجه شورای امنیت خسته شده ایم

نماینده لیبی: از جلسات و بیانیه‌های تکراری و بدون نتیجه شورای امنیت خسته شده ایم
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 21:28

نماینده دائم لیبی در سازمان ملل طی سخنانی در جریان نشست شورای امنیت خواستار توقف مداخلات خارجی در امور داخلی کشورش شدو تاکید کرد که مردم لیبی از جلسات و بیانیه های ترکاری و بدون نتیجه شورای امنیت خسته شده اند.

العالم _ لیبی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «طاهر السنی» نماینده دائم لیبی در سازمان ملل در این باره اظهار داشت: ما خواستار توقف تمامی اشکال مداخلات خارجی مستقیم و یا غیر مستقیم در امور کشورمان هستیم.

وی گفت: خروج از بن بست و وضعیت بحرانی فعلی لیبی با احترام به خواست و انتخاب ملت آن و توقف هرگونه مداخله خارجی مستقیم و غیرمستقیم آغاز می‌شود.

نماینده لیبی در ادامه تاکید کرد: بحران لیبی راه حل نظامی ندارد و بهتر است که از تلاش‌های ملی حمایت شود و صدای شهروندان و اراده و انتخاب آنها برای دستیابی به یک راه‌حل فراگیر و کامل مورد توجه قرار گیرد.

پیشتر نیز سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه بحران لیبی راه حل نظامی ندارد، بار دیگر خواهان برگزاری انتخابات در سریع ترین زمان ممکن در این کشور شده بود.

"ریزدون زینینگا" دستیار دبیرکل هیات سازمان ملل در لیبی تاکید کرد که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد و اولویت سازمان ملل همکاری با تمام طرف های لیبی برای تسهیل روند رسیدن به توافق درخصوص برگزاری انتخابات ملی در سریع ترین زمان ممکن است.

وی گفت که مردم لیبی به وضوح خواستار انتخاب رهبران خود و شروع به کار موسسات این کشور از طریق انتخابات دموکراتیک شدند.

این مقام سازمان ملل همچنین اعلام کرد که یک هیات از شهر مصراته روز گذشته (سه شنبه) به مقر هیات سازمان ملل در این کشور رفته و ایده های خود درخصوص ایجاد راه حل برای بحران سیاسی را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، بحران سیاسی لیبی اخیرا به دلیل درگیری میان دولت های مکلف "فتحی باشاغا" و "عبدالحمید الدبیبه" دولت پیشبرد امور در این کشور تشدید شده است. دولت فتحی باشاغا از سوی پارلمان این کشور رای اعتماد گرفته است اما دولت الدبیبه علیرغم پایان دوره خود حاضر به تحویل دادن قدرت نیست و می گوید که دولت باید از طریق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تعیین شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها