گزارش العالم از صدور احکام سنگین علیه زندانیان عقیدتی در عربستان سعودی

گزارش العالم از صدور احکام سنگین علیه زندانیان عقیدتی در عربستان سعودی
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 22:41

فعالان سعودی خاطرنشان کردند تشدید مجازات علیه زندانیان آزادی بیان نقض احکام قضایی علیه این محکومان بی‌گناه محسوب می‌شود.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، فعالان سیاسی اعلام کردند احکام سنگین علیه زندانیان آزادی بیان یک تخلف قضایی است که طبق قانون، توسط دستگاه قضائی علیه یک زندانی بی‌گناه اعمال می‌شود. اتهامات همه کسانی که توسط دادگاه تجدیدنظر به احکام سنگین محکوم شده‌اند واهی و تحت شکنجه اجباری صورت گرفته است.

حساب کاربری "آزادی بیان" در توییتر نوشت: برای ما تأیید شد که دادگاه تجدیدنظر برای دومین بار حکم صادره علیه شیخ #خالد_الرشید را تشدید، و 17 سال دیگر به مدت محکومیت وی اضافه کرد تا 40 سال شود.

"ناصر" پسر "عوض القرنی" مبلغ سعودی ، از بی‌عدالتی اداره زندان‌ها و نقض حریم خصوصی زندانیان صحبت کرده است.

"صلاح باتیس" از سران حزب "الاصلاح" یمن نیز در توییتر نوشت: برخی از نیروهای سرکش در عدن پس از سال‌ها هرج و مرج، عدن را دچار وضعیتی فاجعه‌بار کردند. امروز نیز با افزایش فشارهای مردمی و بین‌المللی برای یافتن راه‌حل‌های فوری و کنترل آن نیروها و یا انحلال آنها، شاهد هستیم که برخی خواهان انتقال این نیروها به حضرموت و استان‌های شرقی به بهانه آزادسازی و یا سرکوب حضرموتی‌ها و ضمیمه کردن آنها به جنوب هستیم.

"بندر الهتار" روزنامه‌نگار یمنی در توییتی نوشت: چرا #واشنگتن همیشه از توقیف محموله تسلیحاتی قاچاق به یمن خبر می‌دهد نه #ریاض یا #ابوظبی؟

او افزود: به این دلیل که محاصره( علیه یمن) در درجه اول آمریکایی و با توان نظامی آمریکا و غرب صورت پذیرفته است، چرا که عربستان و امارات با تمام توان دریایی خود موفق نشده‌اند 5 درصد از سواحل یمن را محاصره کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها