توطئه ها بسیار اما پاسخ یکی است/ آمریکا امتیاز غیرمنطقی از ایران نخواهد گرفت

توطئه ها بسیار اما پاسخ یکی است/ آمریکا امتیاز غیرمنطقی از ایران نخواهد گرفت
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 23:05

کسی که حوادث اخیر ایران را دنبال می کند می بیند که سررشته تمام آنها به آمریکا ختم می شود. آمریکا با تحریک اوضاع در ایران به دنبال فراهم شدن فرصتی برای گرفتن امتیازاتی از ایران است که در شرایط عادی قادر به گرفتن آنها نبوده است.

العالم ـ کشکول

در بسیاری از اوقات آمریکا رشته حوادث را یک باره به حرکت در می آورد تا فشارها علیه ایران قوی تر و تاثیر گذارتر باشد وایران امتیازات بیشتری در مذاکرات هسته ای و نیز در برنامه موشکی تقدیم کند.

از میان رشته هایی که دستان آمریکا یکباره آنها را در ایران به حرکت درآوردند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ اغتشاشات اخیر ایران طی دو ماه گذشته که به مرحله تروریسم رسید. مانند قتل نیروهای پلیس، شکنجه مخالفان اغتشاشات تا سرحد مرگ، بستن جاده ها، ممانعت از فعالیت تاجران و کسبه ها، تعدی به زنان محجبه و طلاب علوم دینی و سوزاندن مساجد و بانک ها و اماکن عمومی و خودروها و ایجاد ترس و رعب در جامعه.

ـ جنگ روانی بی سابقه علیه ملت ایران با مشارکت رسانه های غربی اسراییلی سعودی با هدف برانگیختن اوضاع در داخل ایران.

ـ تحریک تمام گروه های تروریستی و جدایی طلب و تکفیری از طریق وارد کردن عناصر آنها به ایران و قاچاق سلاح و مواد منفجره با هدف بهم زدن اوضاع در داخل ایران.

ـ اعمال تحریم های امریکایی و غربی و اروپایی بیشتر علیه ایران به بهانه "سرکوب آزادی ها" و "حقوق بشر ".

ـ کین ماکالوم رییس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس، سازمان اطلاعات ایران را متهم کرد که تاکنون ده بار برای ربودن شهروندان انگلیسی یا شخصیت های مقیم بریطانیا که آنها را تهدیدی برای خود می بیند، اقدام کرده است.

اتهام ماکالوم در حالی مطرح می شود که هیات های دیپلماتیک ایران در اروپا و دیپلمات های ایرانی در مقابل چشمان مردم و پلیس در معرض تعدی قرار می گیرند.

ـ ایمانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه می گوید که ایران با بازداشت شهروندان فرانسوی برخوردی خصمانه در قبال فرانسه دارد.

مقصود مکرون شهروندان فرانسوی است که مرتکب جرم مشهود شدند؛ به عبارتی دیگر این افراد هنگامی که در حال تحریک ملت بودند، توسط پلیس ایران بازداشت شدند.

ـ یک نفتکش در مقابل آبهای عمان در معرض حمله قرار گرفت. بلافاصله یک مسؤول اسراییلی ایران را عامل این حمله معرفی کرد.

منابع ویژه به شبکه العالم اعلام کردند که حمله به یک نفتکش در دریای عمان طرح و برنامه‌ محور عادی‌سازی عربی-صهیونیستی است که با هدف متهم کردن ایران و تأثیرگذاری بر روند برگزاری بازی‌های جام جهانی قطر صورت پذیرفته است. منابع این حمله را یک نمایش اسرائیلی توصیف کرده‌اند.

اینها برخی از رشته‌هایی است که آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران به‌کار می‌گیرد و هدف نهایی آن “رشته مذاکرات هسته‌ای” است که آن را رافائل گروسی- مدیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای- به نیابت از آمریکا و سه کشور اروپایی به حرکت درمی‌آورد.

رافائل گروسی، امروز اعلام کرد که قصد دارد اواخر این ماه به ایران برود تا درباره مساله “آثار اورانیومی که در سایت‌های اعلام‌نشده هسته‌ای رصد شده است”، گفت‌وگو کند. این مساله را پیشتر ایران بارها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کرده و بحث درباره آن را مختومه خوانده است ولی رافائل هر زمان مامور شود دوباره آن را فعال می کند.

آمریکا و سه کشور اروپایی(‌انگلیس، فرانسه و آلمان) اعلام کردند که پیش‌نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه کردند که طی آن، عدم همکاری ایران با هیئت سازمان ملل در مورد وجود مواد هسته‌ای در سایت‌های اعلام‌نشده را محکوم می‌کنند.

موضوع قابل توجه این است که تمامی این رویدادها، مواضع، اتهامات و حملاتی که تنها طی ۲۴ ساعت اخیر روی دادند، حجم فشارهای بی‌سابقه غرب و در راس آن آمریکا و رژيم‌های مرتجع عربی و صهیونیستی علیه ایران را برملا می‌سازد.
در پاسخ به این هجمه‌های بی‌سابقه، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی سیاست فشار حداکثری و اتهام به جمهوری اسلامی را اعتیاد استکبار و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: خودشان می‌دانند قطعنامه‌ای که پیش‌نویس کردند صحت ندارد و از طرف جمهوری اسلامی ایران هم مردود است.

پاسخ اسلامی پاسخ ایران به تمام این اتفاقات است. نه آمریکا و نه هیچ قدرتی در جهان نمی‌توانند از ایران امتیازی غیرمنطقی بگیرند. تجربه تاریخی ثابت کرده است که هر حکومتی در جهان که از پشتوانه و مقبولیت در نزد ملتش برخوردار است از جمله جمهوری اسلامی ایران، هیچ ترسی ندارد.

پربیننده ترین خبرها