العالم گزارش می دهد؛

کابینه افراطی نتانیاهو برای مسجد الاقصی چه تصمیمی گرفته است؟

جمعه 27 آبان 1401 - 22:20

با توجه به درخواست روز افزون راستگرایان افراطی برای گشودن درهای مسجد الاقصی به روی شهرک نشینان، رژيم صهیونیستی نظامیان خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، برخی گزارش ها حاکی است که همزمان با اظهارات راست گرایان افراطی به ریاست نتانیاهو مبنی بر انجام طرح های نژادپرستانه خود درخصوص مسجد الاقصی و تقسیم آن، عملیات فلسطینیان نیز افزایش خواهد یافت. به این دلیل رژیم اشغالگر نظامیان خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

از سوی دیگر مراجع دینی و ملی در قدس اشغالی خواستار اعتکاف فلسطینیان در مسجد الاقصی شدند و تاکید کردند که مسجد الاقصی حق مسلم مسلمانان است.

اینک تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی با مشکل روبرو شده است. همزمان با این مساله، برخی در ائتلاف راستگرایان افراطی خواستار گشودن درهای مسجد الاقصی به روی یهودیان افراطی و شهرکنشینان و افزایش تعداد آنها شدند. این درخواست از حمایت سیاسی و مالی سازمان های افراطی و تندروهای یهودی برخوردار است و تمام احزاب عضو ائتلاف راستگرایان به ریاست نتانیاهو که مکلف به تشکیل کابینه شده است، در خصوص این مساله توافق نظر دارند.

تندرویان که به دنبال تقسیم مسجد الاقصی هستند؛ آن را حق مسلم یهودیان می دانند و یورش روزانه به این مسجد نیز حق مسلم شهرکنشینان عنوان می کنند؛ اما تندرویان به خوبی می دانند که تحقق خواسته آنها با توجه به افزایش مبارزات فلسطینی، بسیار دشوار است.

پربیننده ترین خبرها