اقدام بحث برانگیز نخست وزیر تونس/ "نجلا بودن" از قدرت کناره گیری می کند؟ + ویدئو

اقدام بحث برانگیز نخست وزیر تونس/
دوشنبه 30 آبان 1401 - 19:00

تارنمای اطلاعاتی فرانسوی‌زبان "Africa Intelligence" از وخامت روابط بین رئیس‌جمهور تونس و نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

العالم- تونس

به گزارش العالم، این منبع در گزارشی به نقل از منابع دولتی تونس اعلام کرد که روابط بین "قیس سعید" رئیس‌جمهور و "نجلاء بودن" نخست‌وزیر در حال حاضر بسیار پر تنش شده است؛ و دلیل آن لبخند نخست‌وزیر به "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم اشغالگر در اجلاس آب و هوا در "شرم الشیخ"، احتمال کناره‌گیری وی را بیشتر کرده است.

ویدیویی که از اجلاس شرم الشیخ منتشر شده، نشان می‌دهد که هنگام گرفتن عکس یادگاری از سران حاضر در این نشست، نخست‌وزیر تونس در حال رد و بدل کردن عبارات سریع و نامفهومی با رئیس رژیم اسرائیل است، و همین امر باعث ایجاد موجی از جنجال در تونس شده و شهروندان تونسی از دولت خواسته‌اند در این‌باره توضیح بدهد.

ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که نشان می‌دهد بودن - ظاهرا -یک گفت‌وگوی چند ثانیه‌ای با رئیس رژیم اسرائیل انجام می‌دهد و در پایان به او یک لبخند گسترده‌ای می‌کند.

sd

در همین حال، روزنامه "تایمز آف اسرائیل" نوشت که هرتزوگ و بودن هنگام گرفتن عکس یادگاری رهبران در شرم الشیخ، با هم مزاح می‌کردند.

این روزنامه در عین حال نوشت: واضح است که گفت‌وگوی کوتاه رئیس اسرائیل و رهبران کشورهایی که این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسند مقبول بسیاری در جهان عرب قرار نگرفته است.

تونس به دلیل تلاش‌های اسرائیل برای نفوذ و عادی‌سازی به اشکال مختلف با فشارهای زیادی مواجه است. قیس سعید در چندین نوبت مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را تاکید و برقراری روابط با اسرائیل را "خیانت" توصیف و تاکید کرد مشکل کنونی مربوط به یهودیان نیست، بلکه مشکل "صهیونیستی است که می‌خواهد ملت فلسطین را نابود کند".

پربیننده ترین خبرها