اردوغان: با حمایت تانک‌ها و نظامیان خود، تروریست‌ها را ریشه کن می‌کنیم

اردوغان: با حمایت تانک‌ها و نظامیان خود، تروریست‌ها را ریشه کن می‌کنیم
سه شنبه 1 آذر 1401 - 21:18

رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور با حمایت تانک‌ها و نظامیان خود تروریست‌ها را ریشه کن خواهد کرد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که ترکیه با حمایت تانک‌ها و نظامیان خود، تروریست‌ها را ریشه کن می‌کند.

وی که این سخنان را در جریان افتتاح سد و نیروگاه آبی «یوسف ایلی» مطرح می‌کرد، گفت: «با حمله به اهداف تروریستی در شمال سوریه و عراق، به حمله تروریستی پست در استانبول که به کشته شدن 6 بی‌گناه منجر شد، پاسخ دادیم».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «مدتی است که تروریست‌ها را با هواپیماها، توپخانه‌ها، و پهپادهایمان تحت پیگرد قرار داده‌ایم و در نزدیک‌ترین زمان، با حمایت نظامیان و تانک‌هایمان تروریست‌ها را ریشه‌کن خواهیم کرد».

وی افزود: «مکان تروریست‌ها و هویت آنها و شماره شناسنامه‌شان را می‌دانیم و همچنین می‌دانیم چه کسی از آنها حمایت کرده، به آنها تسلیحات می‌دهد و به تقویت آنها می‌پردازد».

اردوغان گفت: «مسیر برای کسانی که معتقدند می‌توانند با بازی با اسم‌ها و تغییر نام سازمان‌های تروریستی، حواس‌ها را پرت کنند به پایان رسیده است».

همچنین اردوغان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت دولت‌های آمریکا در سال‌های اخیر هزاران کامیون مهمات را به شبه‌نظامیان کُرد سوری تحویل داده‌اند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از این واقعیت که یک کشور متحد ترکیه در ائتلاف ناتو، هزاران کامیون مملو از مهمات و سلاح را به مناطقی از سوریه که در آن تروریست‌ها در سال‌های اخیر فعالیت می‌کنند، تحویل داده است، ناراحت هستیم».

طبق این گزارش، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: «این مسیر از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داشته، در دوره دونالد ترامپ ادامه یافته و در دوره جو بایدن نیز بدون تغییر باقی مانده است».

پربیننده ترین خبرها