عملیات قدس؛ رژیم صهیونیستی زیر ضربات مقاومت یکپارچه فلسطین

عملیات قدس؛ رژیم صهیونیستی زیر ضربات مقاومت یکپارچه فلسطین
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 21:43

کارشناسان و ناظران بر این باورند که عملیات متوالی در بیت المقدس باعث سردرگمی دستگاه امنیتی رزیم صهیونیستی شده و نشان داد که علاوه بر گروه های مقاومت، همه فلسطینیان به گزینه مقاومت متوسل شده اند.

العالم - نظرکده

سیاستمداران عضو جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین می گویند که رژیم اشغالگر صهیونیستی در حال جنایت و جنگ تروریستی روزانه علیه مردم فلسطین در تمام سرزمین اشغالی است و نمی توان از این جنایات ها گذشت و آن را در نظر نگرفت.

سیاستمداران فلسطینی تاکید می‌کنند که همه مردم فلسطین تصمیم خود را مبنی بر انتخاب گزینه مقاومت گرفته‌اند و ادامه ارتکاب جنایت های رژیم صهیونیستی، بدون واکنش فلسطینی‌ها، توهم اسرائیل است.

سیاستمداران فلسطینی تصریح می کنند که عملیات بیت المقدس، تنها گوشه ای از وضعیت مقاومتی است که در حال توسعه در سراسر فلسطین از جمله کرانه باختری است، مقاومت هرگز متوقف نخواهد شد.

سیاستمداران در جبهه دموکراتیک پیش بینی می کنند که فلسطینیان در آینده در مواجهه با رژیم تروریستی صهیونیستی با یک مرحله سخت تر، تروریستی تر و خونین تر قرار خواهند گرفت که با آمادگی بالای مقاومت به این رژیم پاسخ داده خواهد شد.

از سوی دیگر، کارشناسان امور منطقه معتقدند که عملیات کماندویی فلسطینی باعث ایجاد دودستگی در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی شده است.

این کارشناسان می گویند که تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی به 3 بخش تقسیم شده است:

اولین بخش دارای سیاست استفاده از ترور بود که توسط ایتامار بن گویر تکرار و توسط رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر تایید شد.

بخش دوم نهاد امنیتی این رژیم، راه حل را در حمله مجدد به کل کرانه باختری همراه با در نظر گرفتن نقش تشکیلات خودگردان فلسطین می داند و این برای نهاد امنیتی آنها بسیار گیج کننده است.

بخش سوم می‌گوید که شین بت همچنان می‌تواند اهداف مورد نظر خود را مورد اصابت قرار دهد و فقط به زمان، بازسازی و آموزش مجدد پرسنل خود نیاز دارد.

ناظران تاکید می کنند که این تقسیم بندی، پس از چندین عملیات موفق مقاومت فلسطین رخ داده که به تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی را وارد شوک کرده است؛ این در حالی است که این رژیم خود را چهارمین حکومت در جهان با سیستم سایبری، سیستم پگاسوس و امکانات پیشرفته مرتبط با سرویس های امنیتی و اطلاعاتی می داند و مدعی است که در این زمینه از حضور نخبگان برخوردار است؛ اما ناگهان خود را در برابر یک شکست بزرگ و فلج کننده دید.

کارشناسان امور فلسطین می گویند عملیات های متوالی در بیت المقدس موجب شده است طرف های اسرائیلی دچار اختلاف و چند دستگی شده و اتهاماتی به یکدیگر وارد کنند.

این کارشناسان می افزایند صهیونیست ها از طریق روزنامه یدیعوت آحارونوت تایید کردند که هیچ اطلاعات تایید شده ای در مورد روند عملیات های فلسطینیان در بیت المقدس وجود ندارد و این همان چیزی است که باعث می شود طرف های اسرائیلی یکدیگر را متهم به کوتاهی در زمینه تامین امنیت رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان کنند.

کابینه بعدی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، وعده داده بود که امنیت را برای آنها به ارمغان می آورد و به خود می بالید که کابینه اش سختگیرتر خواهد بود و امنیت شهرک نشینان را تضمین می کند.

کارشناسان منطقه تاکید می کنند که افراط گرایی در برخورد با مردمی که از حقوق اولیه خود محروم هستند، کارساز نخواهد بود و این همان چیزی است که اشغالگران با فلسطینی ها بارها تجربه کرده اند. زمانی که آریل شارون نخست وزیر وقت اسرائیل به نوار غزه حمله کرد و زمانی که ارتش اشغالگر به مرکز غزه رسید، شارون گفت که ما دیگر آن را رها نخواهیم کرد اما خود او پس از عملیات قهرمانانه مقاومت ضد ارتش و شهرک نشینان، مجبور شد زیر ضربات شدید مقاومت از غزه فرار کند.

کارشناسان امور فلسطین می گویند این صحنه اکنون در شهرهای مختلف کرانه باختری و بیت المقدس تکرار می شود و در صورت تداوم این عملیات ها از هرگونه تهاجم رژیم صهیونیستی به کرانه باختری جلوگیری خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها