وزارتخانه جدید «امنیت ملی» رژیم اشغالگر به ریاست بن‌گویر چه اختیاراتی دارد؟!

وزارتخانه جدید «امنیت ملی» رژیم اشغالگر به ریاست بن‌گویر چه اختیاراتی دارد؟!
يکشنبه 6 آذر 1401 - 14:17

اسرائیلی‌ها از اختیارات بن‌گویر در وزارت جدید «امنیت ملی» غافلگیر  شدند.

العالم فلسطین اشغالی

وب سایت عبری والا گزارش داد: "وزارت جدید «امنیت ملی» از اختیارات بیشتری نسبت به وزارت پیشین «امنیت داخلی» برخوردار است به نحوی که برخی نهادهای امنیتی ذیل ارتش و وزارت کشور نیز در آن ادغام شدند".

یکی از مهمترین اختیارات بن‌گویر، کنترل نیروهای پلیس مرزی «لشکر یهودا و سامره» مستقر در کرانه باختری رود اردن است که پیش از این تحت کنترل ارتش بوده است.

فعالیت اصلی پلیس مرزی رژیم صهیونیستی همکاری با نیروهای امنیت داخلی، ایست‌های بازرسی و برخورد با عملیات‌های نیروهای فلسطینی در مناطق کرانه باختری است.

این اختیارات به بن‌گویر امکان استقلال تقریباً کاملی را برای مدیریت نیروهای میدانی می‌دهد که نگرانی مقامات امنیتی اسرائیل را برانگیخته است.

به گفته "فلسطین الان"، پیش از این کنترل عملیاتی این نیروها توسط ارتش اسرائیل انجام می‌شد از این رو مقامات دستگاه‌های امنیتی نگران اصطکاک شدید در مدیریت پلیس مرزی در سراسر سرزمین‌های اشغالی در زمان بروز بحران امنیتی هستند.

بر اساس توافق میان نتانیاهو و بن گویر، گارد ملی در مقیاس وسیع ایجاد خواهد شد، پیش از این دولت یائیر لپید این نیروی شبه‌نظامی داوطلبانه‌ را تشکیل داده بود.

بن گویر همچنین درباره برخورد با نیروهای "هسایرت هیروکا" مسئول اجرای قانون مربوط به تسلط بر آنچه اشغالگران «زمین های دولتی» می دانند، می‌باشد و در نقب، اختیارات نامحدودی به آنها خواهد داد.

در حال حاضر، اختیار کنترل این نیروها در اختیار سازمان طبیعت و پارک‌های وابسته به وزارت محیط زیست رژیم است که با ساخت و ساز بادیه نشینان فلسطینی النقب مقابله می‌کند.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم در واکنش به این توافق گفت: نتانیاهو در حال ایجاد ارتش خصوصی برای بن‌گویر در کرانه باختری است، رفتار نتانیاهو اعتراف به این است که نخست وزیر واقعی بن گویر خواهد بود»

گادی ایزنکوت رئیس سابق ستاد و عضو کنست نیز این اقدامات را "شوخی غم انگیز به ضرر شهروندان اسرائیل - بدون توجه به واقعیت نیازهای کشور" دانست.

بن‌گویر که به همراه خانواده‌اش در شهرک «کریات اربع» در جنوب کرانه باختری زندگی می‌کند، با مشارکت در حمله شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی، همواره باعث ایجاد تنش امنیتی میان اشغالگران و فلسطینی‌ها شده است.

او یکی از شرکای اصلی نتانیاهو در انتخابات اخیر رژیم بوده است.

پربیننده ترین خبرها