بن‌گویر به دنبال تشکیل ارتش ویژه خود در کرانه باختری/ هشدار وزیر جنگ اسرائیل به هرج‌ومرج در ارتش اشغالگران

بن‌گویر به دنبال تشکیل ارتش ویژه خود در کرانه باختری/ هشدار وزیر جنگ اسرائیل به هرج‌ومرج در ارتش اشغالگران
يکشنبه 6 آذر 1401 - 13:42

ایتامار بن‌گویر، صهیونیست تندرو و شریک نتانیاهو در تشکیل کابینه با ابراز خوشنودی از ایجاد وزارت جدید «امنیت ملی» به ریاست خود گفت: این وزارتخانه جدید، بخش‌های مختلف وزارتخانه‌های مختلف را شامل می‌شود.

العالم - فلسطین

بن گویر در مصاحبه ای با وب سایت عبری "وای نت" گفت وزارتخانه‌اش همه ادارات اجرایی وزارتخانه‌های مختلف را شامل می‌شود و اختیارات زیادی که قبلا هیچ وزیر امنیت داخلی نداشته به او داده خواهد شد.

«بن گویر» با اشاره به اینکه از بنیامین نتانیاهو، خواسته است برای موفقیت و تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش، از اختیارات گسترده‌تری برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: «وزارت امنیت ملی، با نامی جدید به جای «امنیت داخلی»، به دنبال مهار همه نهادهای اجرایی سنتی در چارچوب یک طرح جدید خواهد بود تا مقامات اراضی و پلیس گارد مرزی که تا امروز تحت فرماندهی ارتش اسرائیل بود، کنترل کند».

بن گویر گفت: "ما با حمایت کامل از پلیس و نیروهای امنیتی، امنیت را برای همه ساکنان اسرائیل تامین خواهیم کرد. ما با مشت آهنین و بی وقفه برای اجرای قانون علیه متخلفان النقب، الجلیل و همه مناطق تلاش خواهیم کرد."

وی بار دیگر تاکید کرد برای تغییر دستورالعمل های تیراندازی متناسب با تهدیدها تلاش خواهد کرد.

رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بنی گانتز، وزیر ارتش اشغالگر، با انتقال مرزبانان منطقه کرانه باختری و رفتن در حوزه اختیارات وزارت امنیت اسرائیل به ریاست بن گویر مخالفت کرد.

گانتز در این خصوص گفته است: «ایده ایجاد ارتش خصوصی برای بن گویر در کرانه باختری منجر به شکست امنیتی جدی خواهد شد»

به گفته پایگاه عکا مسئول مسائل اسرائیل، به نقل از گانتز افزود: زمانی که نیروی مرزبانی تحت فرماندهی مرکزی ارتش نباشند و یا زمانی که نیروهای مرزبانی بر خلاف نیاز ارتش دستور عملیات در منطقه را دریافت کنند، هرج و مرج امنیتی رخ خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها