اعتراض چینی‌ها به محدودیت‌های کرونایی به شهر ووهان رسید

اعتراض چینی‌ها به محدودیت‌های کرونایی به شهر ووهان رسید
يکشنبه 6 آذر 1401 - 20:15

اعتراض‌ چینی‌ها به گسترش محدودیت‌های مرتبط با کرونا پس از سین‌کیانگ و پکن به شهر ووهان که کووید-۱۹ برای اولین بار از آنجا شیوع یافت، رسید.

العالم - آسیا

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان در شهر ووهان چین در تلاش برای از میان برداشتن موانع و حفاظ‌هایی هستند که برای ایجاد قرنطینه گذاشته شدند.

اعتراض چینی‌ها به محدودیت‌های کرونایی

صدها نفر در این شهر با نادیده گرفتن دستورات سفت و سخت برای مقابله با شیوع مجدد کرونا، به خیابان‌ها آمدند و شعار "ما آزادی می‌خواهیم" سر دادند.

در شانگهای برخی از تجمع کنندگان خواستار کناره گیری شی جینگ پین رئیس جمهور چین شدند درحالیکه برخی دیگر در شهر چنگدو فریاد می‌زدند؛ یا "آزادی" یا "مرگ".

خشم عمومی در چین نسبت به گسترش قرنطینه های مرتبط با کرونا به اعتراضات کم سابقه در منطقه دورافتاده غربی سین کیانگ و همچنین برخی اعتراضات پراکنده و محدود در شهر پکن، پایتخت این کشور تبدیل شد.

روز جمعه جمعیت معترضان در شهر ارومچی، پایتخت سین کیانگ، به خیابان ها آمده و شعار می دادند «به قرنطینه پایان دهید!» بر اساس ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد، معترضان خواستار کاهش مقررات قرنطینه و حذف سخت گیری پیرامون شیوع کرونا شدند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها