بهای نفت به دلیل نگرانی‌ها درباره شرایط حاکم بر چین بیش از 2 دلار کاهش یافت

بهای نفت به دلیل نگرانی‌ها درباره شرایط حاکم بر چین بیش از 2 دلار کاهش یافت
دوشنبه 7 آذر 1401 - 08:02

طلای سیاه، معاملات هفته جاری را بار دیگر با سیری نزولی آغاز کرد.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه بیش از 2 دلار کاهش یافت و بهای WTI به پایین‌ترین سطح در 11 ماه اخیر رسید زیرا اعتراضات در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه مرتبط با کووید-19 نگرانی‌ها را درباره تقاضا تشدید کرده است.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 16 سنت یا 2.6 درصد کاهش به 81 دلار و 47 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 2 دلار و 8 سنت یا 2.7 درصد کاهش، 74 دلار و 20 سنت معامله شد.
هر دو شاخص که هفته گذشته به پایین‌ترین سطح در 10 ماه گذشته رسیدند، سه افت هفتگی متوالی را ثبت کرده اند. برنت هفته گذشته را با افت 4.6 درصدی به پایان رساند در حالی که نفت خام آمریکا 4.7 درصد کاهش یافت.
هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات در مرکز نیسان سکیوریتیز در این خصوص گفت: «علاوه بر نگرانی‌های فزاینده در مورد تقاضای ضعیف‌تر سوخت در چین به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19، بلاتکلیفی سیاسی ناشی از اعتراض‌های نادر به محدودیت‌های شدید دولت در مورد کووید-19 در شانگهای، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است.»
به گفت او، انتظار می رود محدوده معاملات WTI به 70 تا 75 دلار کاهش یابد و افزود بسته به نتیجه نشست اوپک پلاس و سقف قیمت نفت روسیه، بازار ممکن است همچنان پرنوسان باقی بماند.
چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، به سیاست‌های رئیس‌جمهور شی جین پینگ در مقابله با کووید که به کوویدِ صفر مشهور است، پایبند مانده است حتی در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان، بخش بزرگی از محدودیت‌ها را لغو کرده‌اند.
صدها تظاهرکننده و پلیس یکشنبه شب در شانگهای درگیر شدند و اعتراضات به محدودیت های سختگیرانه کووید در چین برای سومین روز متوالی ادامه یافت و در پی آتش سوزی مرگبار در غرب این کشور به چندین شهر دیگر سرایت کرد.

پربیننده ترین خبرها