رئیس دومای روسیه: آمریکا پای اروپا را به جنگ تحریم‌ها باز کرد/ آمریکا فرآورده های انرژی را با 4 برابر قیمت به اروپا می فروشد

رئیس دومای روسیه: آمریکا پای اروپا را به جنگ تحریم‌ها باز کرد/ آمریکا فرآورده های انرژی را با 4 برابر قیمت به اروپا می فروشد
دوشنبه 7 آذر 1401 - 17:18

رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد آمریکا پای اروپا را به جنگ تحریم ها علیه روسیه کشاند و کشورهای اروپایی را به سمت بیکاری، تعطیلی مشاغل و دیگر اوضاع وخیم و هولناک سوق داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه تاکید کرد که آمریکا و اروپا از مدت ها قبل مناسبات راهبردی با هم برقرار کرده اند، اما آنچه در نهایت برای اروپا به ارمغان آورده شد، مشکلات، بیکاری و تعطیلی مشاغل است.

وی افزود: آمریکایی ها فرآورده های انرژی را به یک قیمت خریداری می کنند، اما آن را به قیمتی چهار برابر به اروپا می فروشند. بعلاوه، آنها اروپا را وارد جنگ های تحریمی علیه روسیه کردند و پروژه های ما را که امکان استفاده از انرژی ارزان را فراهم می کرد، محدود ساختند، انرژی که اساس توسعه صنعتی در آلمان، فرانسه و سایر کشورها بود.

به گفته وی، سران کشورهای اتحادیه اروپا سرانجام اذعان کردند که این منابع انرژی روسیه بود که به عنوان پایه رونق و شکوفایی اروپا عمل می کرد اما آمریکا اولین اقدام را برای قطع جریان آن به اروپا انجام داد و شروع به جایگزینی آن با منابع خود کرد.

ولودین افزود: ما اکنون می توانیم نتیجه را ببینیم. این کل همچنین برای کسانی که در کشورهای آسیایی زندگی می کنند، مشهود است به ویژه آنها که مناسبات با ما را بر اساس اصول احترام متقابل، دوستی و مداخله نکردن در امور داخلی یکدیگر بنا کرده اند.

وی همچنین یادآور شد که طیف وسیعی از موضوعات در جریان سفرش به ازبکستان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت که از جمله آن مسائلی چون تاریخ مشترک، ارزش های سنتی و مسائل فرهنگی بود.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا تاکنون هشت بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کرده است. این بسته جدید در واکنش به الحاق چهار استان اشغالی اوکراین توسط مسکو به خاک روسیه، اعمال شده است.

پربیننده ترین خبرها