در واکنش به بازداشت شهروندان روس؛

روسیه سفیر نروژ در مسکو را احضار کرد

روسیه سفیر نروژ در مسکو را احضار کرد
دوشنبه 7 آذر 1401 - 19:09

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که سفیر نروژ در مسکو را برای اعتراض به بازداشت دارای انگیزه سیاسی شهروندان روسیه به اتهام کاربرد غیرمجاز پهپاد، احضار کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه در بیانیه ای افزود: به دیپلمات نروژی یادآوری شده که مجازات این شهروندان با انگیزه سیاسی بوده و ارتباطی با اصول عدالت عادلانه و بی طرفانه نداشته است.

هم زمان با تقویت اقدامات امنیتی در نروژ در پی خرابکاری احتمالی در خط های لوله انتقال گاز نورد استریم که از بستر دریای بالتیک می گذرند، چند شهروند روسیه به اتهام به پرواز درآوردن پهپادهایی نزدیک مرز میان ۲ کشور در قطب شمال یا تصویربرداری از تاسیسات محرمانه و سری دستگیر شده اند.

مهر ماه گذشته پلیس نروژ یک مرد روسی را به اتهام پرواز پهپاد در فرودگاه شهر ترومسوئه دستگیر کرد. این اتفاق دومین مورد مشابه از این دست طی یک هفته بود.

پلیس نروژ در بیانیه‌ای گفت که پس از دستگیری این مرد ۵۱ ساله مقدار زیادی تجهیزات عکاسی و چندین کارت حافظه کشف و ضبط کرده است.

قوانین تحریم، شرکت‌ها یا شهروندان روسی را از پرواز هواپیما در نروژ منع کرده است.

ژاکوب برگ، رئیس پلیس نروژ در بیانیه‌ای گفت: در میان موارد کشف شده تصاویری از فرودگاه کرکنس و تصاویری از بالگردهای بل مشاهده شده است. برگ گفت که سرویس امنیتی پلیس نروژ (PST) نیز در این پرونده دخیل بوده است.

آنها گفتند که پلیس به دنبال حکم قضایی برای بازداشت این مرد به مدت چهار هفته است.

به گزارش ایرنا، نروژ در پی مشاهده تعدادی پهپاد در نزدیکی زیرساخت های نفت و گاز خود در هفته های اخیر و در پاسخ به نشت ۲۶ سپتامبر در خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک، سطح امنیتی خود را افزایش داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها