گانتس در باره تشکیل گروه‌های شبه نظامی تحت امر بن گویر هشدار داد

گانتس در باره تشکیل گروه‌های شبه نظامی تحت امر بن گویر هشدار داد
دوشنبه 7 آذر 1401 - 21:02

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به تشکیل گروه‌های شبه نظامی صهیونیست تحت امر ایتمار بن گویر (بن غفیر ) عضو تندرو کنست که توسط نتانیاهو به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت جدید منصوب شده، هشدار داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنی گانتس نسبت به توافق صورت گرفته بین لیکود و حزب قدرت یهودی که به موجب آن نیروهای گارد مرزی در کرانه باختری تحت امر ایتمار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی درخواهند آمد، هشدار داد.

گانتس گفته که این تصمیم در پی اصرار بن گویر بر تشکیل گروه‌های شبه نظامی اسرائیلی در کرانه باختری اتخاذ شده است.

او در کنفرانس بنیاد به اصطلاح دمکراسی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از تلاش برخی طرف‌هایی که حتی یک دقیقه در ارتش خدمت نکردند، برای تغییر دستورالعمل‌های تیراندازی در کرانه باختری به شدت به خشم آمده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر با انتقاد از تصمیم اعطای وزارت امنیت داخلی به ایتمار بن گویر رهبر حزب "عوتسما یهودیت" در کابینه جدید این رژیم هشدار داد که این امر موجب آسیب رساندن به "دولت و سلسله رهبری" است.

بنی گانتس وزیر جنگ موقت رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره اظهار داشت: در مذاکرات ائتلافی اشتباهاتی رخ می‌دهد که آسیب‌های امنیتی بزرگی را به همراه خواهد داشت و این آسیب‌ها ممکن است به جان انسان‌ها آسیب برساند. این یک دستورالعمل قطعی برای آسیب رساندن به "دولت و سلسله رهبری" است.

وی گفت: یکی از خواسته‌ها، انتقال زیرمجموعه پلیس به وزیر امنیت داخلی است که از تمایل به ایجاد یک گروه شبه‌نظامی وابسته به بن گویر نشأت می‌گیرد.

بن گویر بزودی پست وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را در کابینه راست افراطی بنیامین نتانیاهو برعهده خواهد گرفت و با توجه به توافقات صورت گرفته میان دو طرف، تحلیل‌گران سیاسی درخصوص تشکیل یک گروه شبه نظامی صهیونیست در کرانه باختری متشکل از بیش از ۲۰۰ هزار نفر توسط "ایتمار بن گویر" هشدار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها