هشدار سازمان عفو بین الملل به عربستان درباره اعدام شهروند اردنی

هشدار سازمان عفو بین الملل به عربستان درباره اعدام شهروند اردنی
شنبه 12 آذر 1401 - 11:10

سازمان عفو بین الملل درباره خطر اعدام قریب الوقوع یک شهروند اردنی در عربستان در گیرو دار تشدید اعدام ها در خصوص جرایم مربوط به مواد مخدر هشدار داد.

العالم - عربستان سعودی

این سازمان با صدور بیانیه رسمی در سایت خود تصریح کرد که "حسین ابو الخیر"، یک شهروند اردنی و پدر 8 کودک از سال 2015 به اعدام محکوم شده و اکنون در معرض اجرای حکم قرار گرفته است؛ عربستان پس از دو سال وقفه، مجازات اعدام را در مورد جرایم مربوط به مواد مخدر از سر گرفته است.

این سازمان خاطرنشان کرده است که عربستان از 10 نوامبر 2022، 20 زندانی را که 60 درصد از آنها از اتباع خارجی هستند، اعدام کرده است و بیم آن می رود که ده ها زندانی دیگر در معرض چنین خطری باشند.

در این بیانیه تأکید شده است که حکم اعدام در مورد حسین ابو الخیر هر لحظه ممکن است اجرا شود. همچنین تصریح شده است که پیش از این افرادی دیگری از هم بندهای او برای اعدام برده شده اند.

در همین راستا کارشناسان سازمان ملل در 1 دسامبر درباره اعدام قریب الوقوع حسین ابو الخیر ابراز نگرانی کرده اند. آنها از دولت عربستان خواسته اند در راستای حذف کامل مجازات اعدام در این کشور، اجرای این احکام اعدام را رسما متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها