نه بزرگ مردم کشورهای عربی و اسلامی به رژیم‌های سازشکار/ مسئله فلسطین در اولویت است

نه بزرگ مردم کشورهای عربی و اسلامی به رژیم‌های سازشکار/ مسئله فلسطین در اولویت است
يکشنبه 13 آذر 1401 - 20:05

برخی کارشناسان و ناظران بر این باورند که گسترش مخالفت مردمی با عادی‌سازی با رژیم‌ اشغالگر، پایان این توافق شوم را نزدیک‌تر کرده است.

العالم – نظرکده

برخی پژوهشگران سیاسی می‌گویند مردم، با عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل مخالف هستند، اما رژیم‌ها بدان چسبیده‌اند، زیرا این موضوع در راستای منافع آنهاست اما در نهایت اراده مردم پیروز خواهد شد.

پژوهشگران سیاسی هر نوع عادی سازی با رژیم صهیونیستی را رد می کنند و عادی سازی را خیانت بزرگی به ملت و آرمان فلسطین می دانند زیرا رژیم صهیونیستی غاصب سرزمین عربی اسلامی فلسطین است.

این پژوهشگران سیاسی افزودند: ترکیه در تلاش است تا با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به منافع اقتصادی و سیاسی با ایالات متحده آمریکا دست یابد و بر اساس آنچه آنکارا اعلام می‌کند، دستاوردهایی برای مردم فلسطین به دست آورد. آنان تاکید کردند انواع عادی سازی با رژیم اشغالگر از سوی مردم فلسطین رد شده، زیرا ناشی از منافع شخصی است و خواسته‌های مردم فلسطین را برآورده نمی کند.

تحلیلگران سیاسی به نوبه خود، تاکید دارند که محاسبات ترکیه درباره عادی سازی با رژیم اشغالگر با محاسبات رژیم های کشورهای عادی ساز خلیج فارس متفاوت است و هر دو با منافع مردم فلسطین فاصله زیادی دارد.

تحلیلگران سیاسی می گویند منافع مردم فلسطین توجیهی برای هر رژیمی است که می خواهد به عادی سازی با رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

آنها افزودند: ترکیه پس از اینکه دید منافع خود با دفاع از مردم فلسطین در تضاد است، به سمت عادی سازی با رژیم اشغالگر حرکت کرد.

این تحلیلگران سیاسی با بیان تفاوت هدف کشورهای عربی در حال عادی سازی، به ویژه کشورهای خلیج فارس، با اهداف ترکیه در عادی سازی، خاطرنشان کردند: کشورهای عادی سازی خلیج فارس، عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به عنوان نقطه آغازی برای تأثیرگذاری بر احزاب بانفوذ واشنگتن به منظور تضمین ادامه قدرت خود می دانند.

آنها افزودند: مخالفت عمومي با عادي‌سازي كه در جام جهاني 2022 قطر به وضوح و به طور گسترده آشکار شد، پاسخي سخت به رژیم صهيونيستي و رژيم‌هاي عادي‌ساز با آن بود زیرا مردم عرب هراندازه رژیم ها به سوی این باتلاق هجوم آوردند و برای شتابزدگی خود توجیهات واهی ارائه کنند، اين عادي‌سازي را نپذيرفته و نخواهند پذیرفت.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که عادی سازی با رژیم اشغالگر آینده ای ندارد و رژیم های عربی، هر چقدر هم که تلاش کنند، و هرچقدر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگرتلاش کند تا پل های عادی سازی را با کشورهای عربی بسازد، نمی توانند مردم خود را به پذیرش عادی سازی قانع کنند.

گفتنی است برخی سیاستمداران فلسطینی نیز به نوبه خود، توافقات عادی سازی با رژیم اشغالگر را به عنوان قراردادهای مشارکت اقتصادی و امنیتی و خدمات رایگانی در برابر جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین، می دانند و تنها ذینفع این توافقات، رژیم صهیونیستی است.

آنها تاکید می‌کنند حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و کشتار روزانه بی‌گناهان در برابرچشم و گوش جهانیان، گواه روشنی است که توافق‌های عادی سازی به مردم فلسطین خدمت نکرده و نخواهد کرد .

سیاستمداران فلسطینی جنایات و حملات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین از زمان به اصطلاح توافق ابراهیم بین امارات، بحرین و این رژیم اشغالگر در باغ کاخ سفید تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تشدید شده است.

سیاستمداران فلسطینی، رژیم های عربی عادی ساز با رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کشتار روزانه مردم فلسطین توسط نیروهای اشغالگر و همچنین مسئولیت تمامی تجاوزات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین از جمله تخریب خانه ها، یورش ها، دستگیری ها و ریشه کن کردن درختان می دانند.

سیاستمداران فلسطینی تاکید می‌کنند که تشدید قیام فلسطینی‌ها در کرانه باختری، همه برنامه‌های رژیم‌های عادی ساز با رژیم اشغالگر، شکست خواهد داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها