بوریس جانسون: جنگ اوکراین با پشتیبانی بیشتر غرب، زودتر به پایان می رسد

بوریس جانسون: جنگ اوکراین با پشتیبانی بیشتر غرب، زودتر به پایان می رسد
شنبه 19 آذر 1401 - 18:33

نخست وزیر پیشین انگلیس روز شنبه از کشورهای غربی درخواست کرد که به سرعت، افزایش حمایت هایشان از اوکراین را به امید پایان سریع جنگ در ۲۰۲۳ به زیان روسیه، بررسی کنند.

العالم - اروپا

بنابر گزارش تارنمای روزنامه دیلی میل؛ بوریس جانسون نخست وزیر پیشین انگلیس، طی نوشتاری در روزنامه وال استریت ژورنال افزود: پایان هر چه سریع تر این جنگ و نمایش ماجراجویی های آقای پوتین، نه در ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۴ بلکه در سال آینده (۲۰۲۳) به نفع همگان، شامل روسیه است.

به نوشته نخست وزیر محافظه کار پیشین بریتانیا که باوجود کناره گیری در سپتامبر (شهریور ماه) همچنان به حمایت آشکار از اوکراین ادامه می دهد گفت: با وجود فشار دردناک تعهدات چشمگیر مالی به اوکراین در دوره محدودیت های بودجه ای، هر چه این بحران ادامه یابد، همه ما وادار به حمایت نظامی بیشتر از کی یف خواهیم شد.

ریشی سوناک نخست وزیر کنونی انگلیس که ماه گذشته از کی یف دیدار کرد، نیز قول داده که به پشتیبانی از اوکراین ادامه دهد.

جانسون افزود: هیچ توافق زمین در برابر صلحی وجود ندارد، حتی اگر آقای پوتین پیشنهاد کرده باشد و قابل اعتماد باشد که نیست. از آنجا که جنگ بالاخره باید روزی به پایان برسد، پرسش این است که با چه سرعتی می توانیم به این پایان گریزناپذیر دست یابیم.

وی هشدار داد که با کاهش عرضه گاز به کشورهایی که پیش از این به سوخت روسیه متکی بوده اند، زمستان آینده ممکن است حتی دشوارتر از سال جاری باشد. هر چه آقای پوتین به حملات بیشتر ادامه دهد، زخم اقتصاد جهان بیشتر خونریزی خواهد کرد.

به نوشته جانسون؛ اکنون زمان بررسی فوری اقدامات بیشتر غرب برای کمک به اوکراین به منظور دستیابی به اهداف نظامی خود یا دستکم بیرون راندن نیروهای روسیه از همه سرزمین های اشغال شده در سال جاری است که می تواند تنها پایه احتمالی برای آغاز گفتگو در باره آینده باشد.

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) با حمله نیروهای روسیه آغاز شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها