انتشار فیلمی از بوسیدن زنان توسط مقام سعودی در جشنواره فیلم جده!

انتشار فیلمی از بوسیدن زنان توسط مقام سعودی در جشنواره فیلم جده!
سه شنبه 22 آذر 1401 - 12:46

«فهد الغفیلی» فعال سعودی در صفحه توئیتر خود کلیپی از بوسیدن زنان توسط مقامات سعودی در جشنواره فیلم «دریای سرخ» منتشر کرد.

العالم - عربستان سعودی

غفیلی کاربر فضای مجازی توئیت کرد: «این آقا کیست که زنان را می‌بوسد؟ آیا او از مسئولان جشنواره فیلم «البحر الاحمر» است؟»

جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی از روز پنجشنبه گذشته (10 آذر) در شهر جده عربستان سعودی برای دومین سال متوالی برگزار می شود.

پیشتر روزنامه بریتانیایی گاردین از فیلمی رونمایی کرده بود که همجنس گرایی را ترویج می کند و این فیلم در جشنواره فیلم دریای سرخ در عربستان سعودی به نمایش در خواهد آمد.

این روزنامه نوشت «قرار است در جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان فیلمی در ترویج همجنس گرایی نمایش داده شود و این در حالی است که عربستان همجنس گرایی را جرم می داند».

بر اساس این گزارش، فیلم مراکشی The Blue Caftan که داستانش حول محور یک خیاط مراکشی همجنس گرا می چرخد نیز در این جشنواره نمایش داده می شود.

در همین راستا، محمد ترکی، مدیر اجرایی جشنواره بین المللی دریای سرخ، با تاکید بر اینکه «فیلم ها در این جشنواره سانسور نمی شوند.» در این باره گفت: «از میزبانی این رویداد هنری در کشورمان هیجان زده هستیم، زیرا برگزاری آن تا چند سال پیش، کاملاً غیرممکن بود. »

وی ادامه داد: در میان شرکت کنندگان، لوکا گوادانینو، کارگردان برنده اسکار نیز با فیلمی به اسم «من را با نام خودت صدا کن» حضور دارد؛ این فیلم نیز درباره همجنس گرایی است و مطمئناً سانسور نخواهد شد.

«کلیم افتاب» مدیر برنامه های بین المللی جشنواره فیلم دریای سرخ نیز به نوبه خود گفت: «هیچ محدودیتی برای انتخاب فیلم از سوی عربستان سعودی وجود ندارد».

آفتاب در گفت و گو با اسکرین اینترنشنال تاکید کرد: نگاه کلی به عربستان اشتباه بزرگی است، مثل این است که من بگویم در انگلیس همه سفید پوست هستند.

وی افزود: هر جامعه ای دارای ایراداتی است. خرسندیم که تنها پنج سال پس از لغو ممنوعیت چند دهه ای سینما توسط عربستان سعودی، دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ از روز پنجشنبه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها