مقامات آمریکایی: واشینگتن به زودی سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد

مقامات آمریکایی: واشینگتن به زودی سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به اوکراین می‌فرستد
چهارشنبه 23 آذر 1401 - 08:05

به نظر می‌رسد کی‌یف در آستانه دریافت سامانه دفاع موشکی پاتریوت از آمریکا قرار دارد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی می گویند واشینگتن در حال نهایی کردن طرح خود برای انتقال سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین است، تصمیمی که احتمالا همین هفته به صورت رسمی اعلام می‌شود.
اوکراین از شرکای غربی خود سامانه‌های دفاع موشکی درخواست کرده است؛ از جمله سامانه‌های آمریکایی پاتریوت.
سامانه‌های پدافند هوایی زمینی مانند پاتریوت، تولید شرکت فناوری ریتون، برای رهگیری موشک‌های شلیک‌شده ساخته شده‌اند.
پاتریوت یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی ایالات متحده محسوب می‌شود و به خاطر محدودیت تولید آن، متحدان آمریکا در سراسر جهان برای دستیابی به آن با هم رقابت می‌کنند.
دو مقام آمریکایی به شرط عدم انتشار نام خود به خبرگزاری رویترز گفتند که این تصمیم احتمالا تا پنج‌شنبه اعلام شود و فعلا همه چیز در انتظار تایید نهایی لوید آستین و جو بایدن، وزیر دفاع و رئیس جمهور ایالات متحده، است.
پنتاگون از توضیح دراین‌باره خودداری کرده است. مقامات اوکراینی نیز تاکنون در این زمینه سخنی نگفته‌اند، اما دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد کی‌یف روز سه‌شنبه مذاکراتی نظامی در سطوح عالی با واشینگتن داشته است.
یکی از مقامات آمریکایی گفت احتمالا پیش از انتقال سامانه پاتریوت به اوکراین، نیروهای اوکراینی در آلمان آموزش خواهند دید. اما تحلیل‌گران نظامی می‌گویند آموزش استفاده از این سامانه ممکن است ماه‌ها به طول بکشد.
جزئیاتی مانند این که کدام نوع سامانه دفاع موشکی پاتریوت قرار است به اوکراین منتقل شود، یا برد این سامانه و تعداد آنها هنوز مشخص نیست. همچنین مشخص نیست که ایالات متحده بخواهد محدودیت‌هایی برای استفاده از آن توسط اوکراینی‌ها اعمال کند به نحوی که فقط به اهدافی در آسمان اوکراین شلیک شود.
روسیه پیش از این به ناتو درباره انتقال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین هشدار داده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها