بازداشت 44 نفر از معترضان به افزایش قیمت سوخت در اردن

بازداشت 44 نفر از معترضان به افزایش قیمت سوخت در اردن
شنبه 26 آذر 1401 - 03:05

اداره امنیت عمومی اردن اعلام کرد که 44 نفر از کسانی را که در جريان ناآرامی‌های این کشور شرکت داشتند، دستگیر کرد.

العالم-اردن

اداره امنیت عمومی اردن جمعه شب از افزایش تعداد نیروهای امنیتی خود برای استقرار در مناطق مختلف این کشور برای تضمین نجات حاکمیت قانون و حفظ امنیت شهروندان خبر داد و اعلام کرد که 44 نفر از معترضان را بازداشت کرده است.

اداره امنیت عمومی اردن در بیانیه خود تأکید کرد که با «آشوب ها» در تعدادی از مناطق اردن برخورد کرده است.

اداره مزبور افزود: شدت ناآرامی‌ها نسبت به روز پنجشنبه به ویژه در مناطق جنوبی اردن کاهش چشمگیری داشته است.

در این بیانیه با اشاره به کشته شدن معاون «عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح» رئیس پلیس استان معان، اعلام کرد که تحقیقات درباره قتل سرهنگ الدلابیح ادامه دارد و تا زمانی که عامل آن دستگیر و برای دریافت مجازات بازدارنده به دستگاه قضایی تحویل نشود متوقف نخواهد شد.

اداره امنیت عمومی اردن در پایان بیانیه از همه شهروندان خواست که از تجمعات فاصله بگیرند و از اردنی‌های مخالف با این نآرامی‌ها تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تسنیم، اردن چند روزی است که شاهد اعتراضات گسترده نسبت به افزایش قیمت سوخت است. استان‌های جنوبی اردن کانون اصلی این اعتراضات بود که البته با حملات به نهادهای دولتی و آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی به خشونت کشیده شد.

در پی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در اردن، کامیون داران دست به اعتصابات گسترده‌ای در شبکه حمل و نقل این کشور زدند.

کامیون‌داران اردنی از 5 دسامبراعتصابات گسترده ای را در شبکه حمل و نقل این کشور اجرا کرده‌اند. این اعتصابات پس از افزایش قیمت بنزین به 1.29 دلار و قیمت دیزل به 1.26 دلار انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها