ناآرامی در زندان های رژیم صهیونیستی در پی شهادت اسیر ابو حمید

سه شنبه 29 آذر 1401 - 13:01

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد در پی اعلام شهادت اسیر "ناصر ابو حمید"، زندان های رژیم صهیونیستی دستخوش ناآرامی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم شهید ابوحمید یکی از رهبران انتفاضه اول فلسطین در سال 1987 بود و در همان سال گردان "الاسد المقتنع" را تشکیل داد.

وی در اواخر دهه هشتاد بازداشت شد و تا سال 1994 اسیر بود.

ابوحمید در اواخر سال 2000 همراه با تعدادی بسیاری از اسرای فلسطینی آزاد شده و در تشکیل گردان "شهدای الاقصی"، شاخه نظامی جنبش فتح شرکت کرد.

او بار دیگر در سال 2002 دستگیر شد و به اتهام شرکت در قتل شهرک نشینان در انتفاضه دوم، به 7 بار حبس ابد و 50 سال اضافه محکوم شد.

با آغاز سال 2020 اعلام شد که اسیر ابو حمید به بیماری سرطان مبتلا شده اما از سوی مقامات رژیم اشغالگر به عمد مورد بی توجهی و سهل انگاری در درمان قرار گرفت تا اینکه به شهادت رسید.

شهید ابو حمید، 5 برادر دارد که انها هم در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

به گزارش خبرنگار العالم، استان های کرانه باختری و قدس اشغالی در عزای شهید اسیر ناصر ابو حمید و در پاسخ به دعوت فتح و نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در اعتصاب کامل به سر می برند.

همزمان باشگاه اسیر فلسطینی هم شهادت ناصر ابو حمید را به خاطر سیاست سهل انگاری عمدی رژیم صهیونیستی در درمان وی تسلیت گفته و اعلام کرد که این سیاست، سیاست رایج در زندان های رژیم صهیونیستی علیه زندانیان بیمار است.

باشگاه اسیر فلسطینی، رژیم صهیوینستی را مسئول شهادت ابو حمید دانسته و از جامعه بین الملل خواست جلوی جنایات پیوسته این رژیم علیه اسرای فلسطینی را بگیرد.

چند ساعت قبل از شهادت ابو حمید، مأموران رژیم صهیونیستی به خانواده وی اجازه دادند با او دیدار کنند و اندکی بعد این شهید به کما رفته و به بیمارستان منتقل شد.

پربیننده ترین خبرها