نشست ویژه السودانی برای بررسی حوادث اخیر امنیتی دیالی و کرکوک

نشست ویژه السودانی برای بررسی حوادث اخیر امنیتی دیالی و کرکوک
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 20:47

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، امروز (چهارشنبه) ریاست نشستی امنیتی را با حضور رئیس ستاد ارتش، جانشین فرماندهی عملیات مشترک و تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی بر عهده داشت.

العالم - عراق

در بیانیه دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق آمده است: این نشست به بررسی تحولات اخیر امنیتی در استان های کرکوک و دیالی اختصاص داشت. این دو استان اخیرا شاهد دو حمله تروریستی بودند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از پرسنل امنیتی و غیرنظامیان منجر شد.

السودانی توضیحات مفصلی را در مورد دو حادثه تروریستی و نیز برنامه های نظامی تدوین شده برای جلوگیری از تکرار این حوادث دریافت کرد.

وی افزود: از آنچه رخ داد بدون قصاص عاملان نمی گذریم، و به فرماندهان نظامی دستور داد تا ارزیابی جامعی از برنامه های تنظیم شده انجام دهند و تاکتیک های نظامی به کار رفته در مناطقی که فعالیت بقایای تروریست ها را شاهد هستند، تغییر دهند و نیز روش های غیر متعارف رویارویی را به گونه ای اتخاذ کنند که تضعیف توانمندی عناصر تروریستی داعش و محدودیت آنها را باعث شود.

به نوشته میدل ایست، السودانی به فرماندهان دستور داد تا در بخش های عملیاتی در میدان حضور داشته باشند، به افسران و نیروهای وابسته به آنها نزدیک شوند، برای ارتقای روحیه نظامی شان تلاش کنند و مستقیماً بر برنامه ها و اجرای میدانی آنها واقف باشند.

فرمانده کل قوا همچنین بر لزوم هماهنگی زیاد میان دستگاه‌های اطلاعاتی، آمادگی بالا و انجام عملیات پیشگیرانه علیه دشمن در محل حضورشان تاکید کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها