اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ دادستان کل کشور در فهرست تحریم شدگان

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ دادستان کل کشور در فهرست تحریم شدگان
چهارشنبه 30 آذر 1401 - 22:15

وزارت خزانه داری دولت جو بایدن در تداوم دخالت در امور داخلی ایران و سیاست اعمال فشار حداکثری، تحریم های جدیدی را به بهانه نقض حقوق بشر علیه ایران اعلام کرد که دادستان کل کشور در فهرست تحریم شدگان قرار دارد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۵ مقام نظامی ایران و یک شرکت مرتبط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

«حسن حسن‌زاده»، فرمانده سپاه محمد رسو‌ل‌الله تهران، «سید صادق حسینی»، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، «حسین معروفی»، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج، «مسلم معین»، مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج و «محمد جعفر منتظری»، دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرده شرکت «ایمن صنعت زمان فرا» نیز به دلیل ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فهرست سیاه تحریم‌ها اضافه شده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده اقدام امروز مقام‌های ارشدی را هدف قرار گرفته که «فرایند رسیدگی به جرائم معترضان» و همچنین «سرکوب خشن و بازداشت» آنها را به عهده داشته‌اند.

این تحریم‌ها بخشی از کارزار فشار حداکثری آمریکا است که از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا آغاز شده و در دولت جو بایدن نیز ادامه پیدا کرده است.

آمریکا حدود یک ماه پیش هم ۱۳ شرکت را که ادعا شده در تسهیل فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند را در فهرست تحریم قرار داده بود.

پربیننده ترین خبرها