مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای: اگر ایران به دنبال سلاح هسته ای بود، یک سال پیش ساخته بود/ غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای: اگر ایران به دنبال سلاح هسته ای بود، یک سال پیش ساخته بود/ غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید
شنبه 3 دی 1401 - 10:32

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، تاکید کرد که غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد مرندی کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اگر ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بود، یک سال پیش ساخته بود.

وی‌ ادامه داد: در جریان مذاکرات هسته‌ای وین، رژیم‌های غربی مدام ادعا می‌کردند که برنامه هسته‌ای ایران «به نقطه‌ای بدون بازگشت می‌رسد». ماه ها از مذاکرات گذشته و غرب ساکت است. چرا؟ دروغ می‌گفتند.

درحالی که مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به برجام چند ماه است به دلیل زیاده‌خواهی‌ و رویکرد غیرواقع‌بینانه طرف آمریکایی و کارشکنی‌های اروپایی‌ها متوقف شده است، مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که تهران آماده از سرگیری رایزنی‌ها و به نتیجه رساندن آن است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در توییتی با اشاره به دیدار چند روز پیش خود با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اردن در حاشیه نشست بغداد ۲ نوشت: در این دیدار در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم، پنجره توافق از سوی ایران باز است، اما نه برای همیشه.

امیرعبداللهیان پیش از شرکت در نشست بغداد ۲ در جمع خبرنگاران گفته بود: اردن فرصت مناسبی است بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم. امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم. به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام باید یکی را انتخاب کنند.

پربیننده ترین خبرها