هشدار یمنی‌ها به مصر پس از استقرار در جزیره استراتژیک میون

هشدار یمنی‌ها به مصر پس از استقرار در جزیره استراتژیک میون
يکشنبه 4 دی 1401 - 17:07

«سرمد بدیل» فعال یمنی در حساب کاربری خود در توئیتر تصویری از استقرار یگان نظامی مصر در جزیره استراتژیک میون یمن واقع در قلب تنگه باب المندب را منتشر کرد.

العالم - یمن

«سرمد بدیل» فعال یمنی در توئیتر خود نوشت: «خبر فوری! نیروهای نظامی مصر در جزیره میون یمن، در قلب باب المندب مستقر شدند، شما وارد منطقه خطر شدید! پس کسی را جز خودتان مقصر ندانید، چرا که خوابیدن در حیاط خلوت ما ممنوع است.»

وب‌سایت «عربی 21» به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «به نظر می‌رسد که این یگان پیشتاز، اولین حضور نظامی مصر در جزیره میون، در تنگه باب المندب، در دریای سرخ است. چند روز پیش نیروهای مصری فرماندهی نیروی عملیات مشترک (153) میان عربستان سعودی، مصر، امارات، اردن، و ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن را به دست گرفتند.

این منبع نظامی مسئول خاطرنشان کرد: یگان نظامی مصر یک سیستم رادار و دستگاه ارتباطی متعلق به نیروهای مشترک دریایی را، برای کنترل مسیرهای دریایی مهم بین‌الملی برای حمل و نقل انرژی و محموله های تجاری در جزیره میون یمن مستقر کرده است.

ارتش مصر که ظاهراً فراموش کرده در سرزمینی مستقر شده که متعلق به این کشور نیست، در بیانیه خود آورده است: «مصر فرماندهی این نیروها را بر اساس نقش محوری آن و در راستای همکاری نزدیک با نیروهای دریایی کشورهای شرکت کننده در این عملیات و در جهت بهبود وضعیت امنیت خطوط دریایی و ایجاد گذرگاه ایمن، به عهده می گیرد و با همه انواع جنایت های سازمان یافته که بر حرکت کشتی ها، تجارت جهانی و منافع کشورهای مشارکت کننده در عملیات (153) تأثیر منفی می گذارد، مقابله خواهد کرد.»

پربیننده ترین خبرها