افزایش مخالفت های مردمی با اقدامات بی پروای برخی سران رژیم های عربی برای عادی سازی

افزایش مخالفت های مردمی با اقدامات بی پروای برخی سران رژیم های عربی برای عادی سازی
چهارشنبه 7 دی 1401 - 16:24

کارشناسان اظهار داشتند با وجود فشارهای رسمی، هیچ روزنه امیدی برای پذیرش عادی سازی توسط ملّت ها وجود ندارد؛ عادی سازی یکی از بخش های اصلی پروژه صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس است.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناسان تاکید می کنند امکان تغییر ذهنیت مردم عرب و همسو سازی آن با سیاست ها و اهداف رژیم های عربی سازشکار وجود ندارد و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دلیل جایگاه آرمان فلسطین در میان ملت عرب، هرگز مورد پذیرش مردمی قرار نخواهد گرفت.

امتناع مردم از پذیرش عادی سازی روابط رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی امری بسیار طبیعی و عادی است، اما برخی از رژیم های عربی در این توهم بودند که می توانند مراحل پروژه عادی سازی را به راحتی پشت سر گذارند و «پذیرش مردمی کاذب»، ایجاد و جعل کنند.

هنگامی که پای قضیه ای ایدئولوژیک و مرتبط با دین، هویت و وجدان، در میان است، نمی توان شهروند پایبند به آرمان فلسطین را دست کم گرفت.

صهیونیست ها به خوبی مشاهده می کنند که ملت عرب و مسلمان، آنها را طرد می کنند اما به رغم این مساله آنها روی این قانون حساب می کنند که «پیرها می میرند و جوان ها انعطاف و پذیرش از خود نشان می دهند.» درست مانند اینکه، زمانی صهیونیست ها درباره آینده فلسطینی ها با اطمینان حاضر بودند شرط ببندند که «پیرها خواهند مرد و جوانها فراموش خواهند کرد.»؛ اما ناگهان جوانان فلسطینی برای اجرای عملیات قهرمانانه مقاومت، قد علم کردند و به امنیت صهیونیست ها ضربه زدند.

صهیونیست ها خواهان موفقیت در اجرای پروژه عادی سازی برای رسیدن به مرحله یهودی سازی شهر بیت المقدس هستند، زیرا نیک می دانند تا زمانی که تحرکات و جنبش ها در این شهر مقدس آرام نشود، آنها هرگز نمی توانند کنترل شهر بیت المقدس را در دست بگیرند و اقتدار دینی خود را بر آن گسترش دهند.

پربیننده ترین خبرها