قرارداد النصر با رونالدو؛ سرپوشی بر جنایت‌های بن سلمان

قرارداد النصر با رونالدو؛ سرپوشی بر جنایت‌های بن سلمان
يکشنبه 11 دی 1401 - 22:55

اظهارت مقامات سعودی پس از پیوستن رونالدو به باشگاه النصر نشان می دهد که حکومت سعودی به طور مستقیم با این قرارداد یا مشابه آن در آینده ارتباط دارد.

العالم عربستان سعودی

عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش عربستان سعودی در واکنش به قرارداد کریستیانو رونالدو ستاره مشهور فوتبال با باشگاه النصر سعودی، گفت: ما از عقد قراردادهایی بین باشگاه های خود با ستاره های جهانی حمایت می کنیم. این گفته وی نشان می دهد که حکومت سعودی به طور مستقیم با این قرارداد یا مشابه آن در آینده ارتباط دارد.

در گزارش سازمان اروپایی حقوق بشر آمده است که قرارداد رونالدو با باشگاه النصر سعودی، نشان دهنده رویکرد سعودی است که به علت داشتن سیاه‌ترین پرونده در زمینه حقوق بشر تلاش دارد با صرف هزینه‌های هنگفت، بر جنایت‌هایی که در زمینه حقوق بشر مرتکب شده است، سرپوش بگذارد.

این قرارداد درحالی با رونالدو امضا شده است که ملت عربستان متحمل ظلم و ستم بی سابقه شده است. آل سعود، مرتکب بزرگترین کشتار در تاریخ این کشور شده ، به گونه ای که در مارس 2022 یک باره 81 زندانی را به قتل رسانده و اعدام‌ها روز به روز بیشتر می شود و درحال حاضر ، دست کم 60 زندانی سیاسی در زندان های آل سعود به قتل تهدید شده‌اند که درمیان آنان نوجوانان و جوانان نیز به چشم می خورند.

همچنین دستگاه قضائی تحت سلطه محمد بن سلمان، حکم‌هایی ظالمانه را برای برخی از زنان به علت نوشته‌هایشان و اظهار نظر های معمولی در شبکه های اجتماعی صادر کرده است.

همچنین کوچ اجباری مردم عربستان در سال های گذشته و افزایش خشونت‌ها و شکنجه های وحشیانه علیه زندانیان در زندان‌ها و نقض حقوق مدافعان حقوق بشر در سال های گذشته تشدید شده است.

قرارداد رونالدو با باشگاه النصر سعودی ، گران‌ترین قرارداد در تاریخ ورزش این کشور به شمار می رود و این درحالیست که مردم عربستان به شدت تحت فشارهای اقتصادی هستند و تعداد فقرا رو به افزایش است.

به اعتقاد سازمان اروپایی حقوق بشر، عقد قرارداد با کریستیانو رونالدو و اقداماتی مانند خریدن باشگاه نیوکاسل و برگزاری فعالیت های بزرگ ورزشی ، رویکردی رسمی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های فجیعی است که زیر نظر محمد بن سلمان در عربستان صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها