تأخیر در بخش‌های اورژانس؛ انگلیس هر ماه حدود دو هزار کشته می‌دهد

تأخیر در بخش‌های اورژانس؛ انگلیس هر ماه حدود دو هزار کشته می‌دهد
دوشنبه 12 دی 1401 - 12:56

به گفته رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس، تاخیر در بخش‌های اورژانس بریتانیا باعث مرگ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در هفته می‌شود.

العالم - اروپا

به گفته دکتر آدریان بویل رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس در مصاحبه با رادیو تایمز، تاخیر در بخش‌های اورژانس بریتانیا میتواند باعث مرگ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در هر هفته شود.

بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، ۳۷ هزار و ۸۳۷ بیمار بیش از ۱۲ ساعت را در ماه نوامبر برای پذیرش شدن در بخش‌های اورژانس معطل شدند که در نوامبر ۲۰۲۱، ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر بود. گرچه ارقام ماه دسامبر هنوز منتشر نشده، دکتر بویل به تایمز گفت اگر بدترین رکورد ثبت نشود، تعجب خواهد کرد.

او در اظهاراتی که چند رسانه انگلیسی یکشنبه (اول ژانویه ۲۰۲۳) نقل کردند، گفت: آنچه الان در رابطه با انتظارهای طولانی شاهدش هستیم با افزایش مرگ و میر ارتباط دارد و فکر می‌کنیم چیزی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در نتیجه تاخیرها و مشکلات مراقبت فوری و اضطراری هر هفته جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: باید در واقع جلوی آن را بگیریم. باید ظرفیت خود را در بیمارستان‌هایمان افزایش دهیم. باید اطمینان یابیم که راه‌های جایگزین وجود دارد تا مردم فقط به بخش خدمات آمبولانس و اورژانس هدایت نشوند.

به گفته این متخصص، در حالی که بیمارستان‌ها در زمستان معمولاً شلوغ‌تر است، این فصل شاهد اعتصابات پرستاران و کارکنان آمبولانس در ماه دسامبر و شیوع آنفلوانزا در هفته‌های اخیر بود. بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، سه هزار و ۷۴۶ نفر در روز به دلیل آنفلوانزا در هفته منتهی به کریسمس بستری شدند که نسبت به بستری شدن دو هزار و ۸۸ نفر روزانه در هفته قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش گاردین، در حالی که موارد ابتلا به کرونا (کووید-۱۹) در سراسر بریتانیا پایین باقی مانده، غیبت کارکنان به دلیل این ویروس بیش از ۴۷ درصد در دسامبر در مقایسه با نوامبر افزایش داشته است.

به گزارش فارس، سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) پرستاران انگلیسی برای دومین بار در یک ماه اخیر با ترک محل خدمت، نسبت به دستمزدهای پایین خود اعتراض کرده و دولت لندن را به انجام اعتصاب‌های بیشتر تهدید کردند. اتحادیه پرستاران انگلیس تهدید کرده اگر دولت لندن به درخواست‌های آن‌ها برای افزایش دستمزدها پاسخ ندهد، اعتصاب‌های بیشتری در راه خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اعتصاب حداقل یکصد هزار پرستار انگلیسی، اقدامی بی‌سابقه در تاریخ ۱۰۶ ساله اتحادیه پرستاران این کشور است که به گفته معترضان نمی‌توانند با تورم بیش از ۱۰ درصدی، با این میزان دستمزد امرار معاش کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها