نجات معجزه‌آسای یک شهروند لبنانی از زندان‌های سعودی

دوشنبه 12 دی 1401 - 14:16

علی مزید، شهروند لبنانی که به اتهاماتی از جمله حمایت مالی از حزب‌الله، در زندان‌های رژیم سعودی به‌سر می‌برد بعد از ۱۸ ماه به طور معجزه‌آسایی از زندان آزاد شد.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، علی مزید، مهندس لبنانی که با یک شرکت مشاوره مهندسی اسپانیایی که ده‌ها شعبه در سراسر جهان دارد، همکاری می‌کرد، بعد از آزادی‌اش از زندان‌های سعودی گفت: من ارتباطی با حزب‌الله ندارم و از آن حمایت مالی نکرده‌ام. حزب‌الله از نظر مالی نیازی به من ندارد. دستگاه امنیت عربستان هیچ سند و مدرکی برای این اتهامات پیدا نکرد.

علی مزید که در منزل خود توسط ۵ مامور امنیتی بازداشت شده بود، به این دلیل که به حمایت مالی از حزب‌الله حتی به میزان یک دلار اعتراف نکرده بود، به او اجازه داده نشد تا سند و مدرکی درباره بی‌گناهی خود ارائه دهد و یا وکیلی برای خود داشته و با خانواده خود در تماس باشد.

شرایط بازداشت وی در وضعیت سلامتی‌اش تأثیر زیادی گذاشته، به ویژه اینکه به سرطان و دیابت مبتلاست، و چون حدود یک و نیم ماه در سلول انفرادی بود همین مسئله موجب وخامت وضعیت سلامتی‌اش شد.

پسرش، احمد مزید نیز با تأکید بر عدم مسئولیت‌پذیری دولت لبنان درباره وضعیت پدرش در زمان بازداشت در عربستان سعودی، اظهار داشت که او به صورت شخصی از طریق شبکه‌های ارتباطات اجتماعی وارد عمل شد و با تمام نهادهای حقوقی مثل عفو بین‌الملل و سازمان اروپایی-عربستان و نهادهای دیگر تماس برقرار کرد اما آنها نیز کار چندانی نکردند.

مزید درباره دوران بازداشتش نیزمی‌گوید که در آن دوره با زندانیانی مواجه شده که به دلیل یک توییت یا پستی در شبکه‌های اجتماعی علیه عربستان زندانی شده بودند. همچنین زندانیانی به خاطر حمایت مالی از آوارگان مسلمان میانمار بازداشت شده بودند.

این شهروند لبنانی همچنین به سیاست هدفمند حکومت عربستان سعودی جهت تبرئه کردن رژیم اسرائیل و همگرایی با آن اشاره کرد و گفت: رژیم سعودی می‌کوشد اسرائیل را دوست معرفی کند و همزمان با کارزار آمریکا علیه ایران و دشمن خواندن آن، همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها