برنامه های ولیعهد سعودی برای حذف اسلام در زمین وحی

چهارشنبه 14 دی 1401 - 09:57

سعودیِ جدید مورد نظر محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، کشور مدرنی است که تقریبا تهی از مظاهر دین و متمرکز بر نمادهای تمدن و تاریخ ما قبل اسلام است تا ملی‌گرایی را که منبع مشروعیت سیاسی این نظام پادشاهی محسوب می‌شود، جایگزین اسلام کند.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، اشاره ای به اظهارات اخیر محمد بن‌سلمان موید این قضیه است که تاکید کرده در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، جمعیت این کشور را به ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر برساند که نیمی از آنها را سعودی‌ها و نیم دیگر را اتباع خارجی مقیم در این کشور شامل می‌شوند.

چنین تحولی در سرزمین وحی رخ نمی‌دهد مگر از طریق ایجاد پروژه‌ها و طرح‌هایی که توسعه‌ای به نظر می‌رسند ولی در واقع، مدل جدیدی از طرح‌هایی هستند که نمادها و فرهنگ غربی از جمله اختلاط و انحلال را در باطن‌شان دارند.

بنابراین بن‌سلمان معتقد است که ساختار جمعیتی فعلی عربستان سعودی که ترکیبی از دین و مذهب و رسوم قبیله‌ای است، مانعی بر سر پروژه‌های توسعه‌ای او هستند و لذا بایستی این ترکیب تغییر یابد و محافظه‌کاران کاهش یافته و شهروندان بومی به اقلیتی ضعیف و بی‌وزن تبدیل شوند.

لذا بن‌سلمان از ایده خود برای ورود ۲۵ میلیون شهروند خارجی به عربستان سعودی پرده برداشت به این امید که این امر به کاهش چشمگیر جمعیت محافظه‌کار در این کشور بینجامد.

در همین راستا، کارزارهای رسانه‌ای ایجاد شده که زنان و مردان را تشویق به عدم فرزندآوری می‌کنند و به این ایده، ماهیت قانونی می‌دهند.

در تلاش برای اجرایی شدن چنین طرح غرب‌گرایانه‌ای، عربستان سعودی از سال ۲۰۱۶ بستر فروپاشی‌ها خانواده‌ها را از طریق ارائه لایحه‌هایی با عناوین مختلف از جمله تسهیل طلاق، ارائه امتیازاتی به زنان مطلقه و فرزندان آنها، بی‌اهمیت شمردن ازدواج، جلوگیری از فرزندآوری و افزایش تعداد کلینیک‌های سقط جنین آماده کرده است.

پربیننده ترین خبرها