اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی؛

قالیباف: شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند/ باید هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا ببریم/ ولایتی: شهید سلیمانی مرد میدان و راهگشای بن‌بست‌های دیپلماسی بود/سفیر یمن در ایران: رژیم صهیونیستی باید ریشه‌کن شود

قالیباف: شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند/ باید هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا ببریم/ ولایتی: شهید سلیمانی مرد میدان و راهگشای بن‌بست‌های دیپلماسی بود/سفیر یمن در ایران: رژیم صهیونیستی باید ریشه‌کن شود
چهارشنبه 14 دی 1401 - 10:08

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند و هر کجا ناامنی بود، برای رفع آن با قدرت و صلابت حضور می‌یافت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در نشست اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی که با حضور جمعی از میهمانان خارجی در اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: حاج قاسم در یک خانواده روستایی و ساده پا به عرصه حیات گذاشت، اما انقلاب اسلامی مکتب قرآن و اهل بیت(ع) از چنین جوان روستا زاده ای که با لقمه حلال زندگی کرده بود، شخصیتی بزرگ برای جهان اسلام ساخت و این معجزه انقلاب اسلامی است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما معجزات بزرگ و زیادی را از جمهوری اسلامی در طول انقلاب دیدی، مهم‌ترین معجزه انقلاب اسلامی این تحول و اراده و باور برای جوانان و امت اسلامی است.

قالیباف گفت: شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت جهان اسلام» و «تولید قدرت برای جهان اسلام» تلاش کرد زیرا می‌دانست تنها منطقی که می‌تواند پاسخگو باشد منطق قدرت است و حتی گفت‌وگو و مذاکره هم با منطق قدرت محقق می‌شود و باور داشت که قدرت برخاسته از مردم است.

وی افزود: اگر امروز کنار هم جمع شده و حرف از مکتب شهید سلیمانی می‌زنیم در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت امام (ره) است و ما امروز شهید سلیمانی را یک شخصیت جامع می‌دانیم و جامعیت ایشان از این جهت است که او در انقلابی تربیت شده است که خود آن انقلاب زیست جامع دارد، شهید سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که آن مکتب جامع الاطراف بود و هست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر جا دیدیم رژیم صهیونیستی نا امنی ایجاد کرد و شروع به چپاولی کرد، شهید سلیمانی حضور پیدا کرد و اجازه نداد این رژیم و آمریکایی ها برای امت اسلامی نا امنی ایجاد کنند.

وی افزود: شهید سلیمانی به جبهه مقاومت هویت بخشید، حاج قاسم در کارهایش صداقت مثال زدنی داشت، در هر محیطی که صداقت باشد آنجا برکت دارد.

قالیباف ادامه داد: مهمترین مسئله امت اسلامی قدس و فلسطین است، شهید سلیمانی می دانست دشمن جهان اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی است. هر جا دیدیم رژیم صهیونیستی ناامنی ایجاد کرد و شروع به چپاولی کرد، شهید سلیمانی حضور پیدا کرد و اجازه نداد این رژیم و آمریکایی‌ها برای امت اسلامی ناامنی ایجاد کنند. ما تا هستیم با ظالم می‌جنگیم و از مظلوم دفاع می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما باید بتوانیم در خدمات عمومی با دنیا رقابت کنیم.

وی افزود: ترسیم مرزهای دریایی بین رژیم‌صهیونیستی و لبنان، عظمت انقلاب و نظام اسلامی و جبهه مقاومت است.

رئیس مجلس تاکید کرد: راه موفقیت راه مکتب شهید سلیمانی است، راه مقاومت و تکیه بر مردم. شهید سلیمانی چگونه داعش را شکست داد؟ چگونه همۀ هژمونی آمریکا را در منطقه شکست داد؟ من به شما عرض می‌کنم. با ایمان به خدا و با ایمان به مردم. ترامپ گفت هفت میلیارد دلار هزینه کردم و مجبور شدم در یک فرودگاه نظامی تاریک بنشینم و امنیت نداشتم. حال‌آنکه شهید سلیمانی با پابرهنگان و مستضعفان واقعی و کسانی که طعم فقر را چشیده‌اند به میدان آمد. فاطمیون و زینبیون به میدان آمدند و شهید سلیمانی به کمک آن‌ها دربرابر همۀ تکنولوژی و قدرت غرب ایستاد و موفق شد.

ولایتی: شهید سلیمانی مرد میدان و راهگشای بن‌بست‌های دیپلماسی بود

علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و رئیس اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی، در نشست اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی هم مرد میدان و هم راهگشای بن‌بست‌های دیپلماسی بود و در عین حال از برقراری ارتباط وسیع با مردم غفلت نمی‌کرد.

ولایتی افزود: الگوی حکمرانی در مکتب شهید سلیمانی برگرفته از سیره نبوی و اهل بیت (ع) بوده است و این الگو در زمان ما توسط امام خمینی (ره) روزآمد شده و توسط رهبر انقلاب به کمال رسیده است.

وی افزود: شهید سلیمانی دارای شخصیتی چند وجهی بود. ایشان هم مرد میدان و هم راهگشای بن‌بست‌های دیپلماسی بود و در عین حال از برقراری ارتباط وسیع با مردم غفلت نمی‌کرد.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و رئیس اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی تجربیات خویش در میدان نبرد و حوزه دیپلماسی را به زبان ساده و در قالب ذوقیات و عواطف مردم به آنها منتقل می‌کرد.

ولایتی ادامه داد: از آنجایی که توده‌های مردم و ملت‌های مسلمان منطقه به سادگی و روشنی از اهداف و اقدامات بسیار ارزشمند وی مطلع می‌شدند و آن را در چارچوب اعتقادات و مسائل خویش می‌یافتند و با رغبت تمام به وی پیوسته و از او تبعیت می‌کردند.

سفیر یمن در ایران: باید رژیم صهیونیستی از منطقه ریشه‌کن و پاکسازی شود

ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: باید حول محور مقاومت و به منظور مقابله با نقشه دشمنان برای این تهاجم فرهنگی که در معرض آن قرار داریم متحد شویم و رهبری واحد و خط مشی واحد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: یک هدف اساسی و اصولی وجود دارد و آن هم مسئولیتی است که در محور مقاومت بوده و باید هدف بیرون کردن آمریکا را از منطقه تقویت کنیم و رژیم صهیونیستی را هم ریشه کن کرده و پاکسازی کنیم.

سفیر ایران در یمن افزود: باید در کشورهای عربی و اسلامی حضورمان را قوی کرده و نگذاریم دشمنان اسلام و مسلمین حضور داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها