ضرورت اقدام موثر سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت مسجدالاقصی

ضرورت اقدام موثر سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت مسجدالاقصی
جمعه 16 دی 1401 - 16:31

وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی تلفنی‌اش با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت مسجدالاقصی و اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی عنوان کرد: ضرورت اقدام موثرسازمان همکاری اسلامی، جوامع و دول مسلمان مورد تاکید همه ماست.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (جمعه) ۱۶ دی ماه در گزارشی توئیتری به رایزنی و تبادل نظر تلفنی با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت وزیر صهیونیست به مسجدالاقصی و اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی اشاره کرد.

وی در این باره نوشت: با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رایزنی تلفنی داشتم. پیگیری مناسبات دو و چندجانبه در دستورکار بود.

وزیر خارجه افزود: بر محکومیت هتک حرمت صهیونیستی مسجدالاقصی و توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی تأکید کردیم. ضرورت اقدام موثر OIC (سازمان همکاری اسلامی)، جوامع و دول مسلمان مورد تاکید همه ماست.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی خواستار هماهنگی و اقدام مشترک کشورهای اسلامی در جهت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی شد و بر تشکیل سازوکار قانونی برای توقف توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تقدیر از مواضع دبیرکل در محکومیت فوری تعرض و هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، تاکید کرد: تبعات این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل سنگین خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها