نتانیاهو جنگ علیه فلسطینی ها را با تحریم تشکیلات خودگردان کلید زد

شنبه 17 دی 1401 - 14:21

رژیم صهیونیستی اعلام کرد در واکنش به اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاه بین المللی علیه تل آویو، تدابیر تنبیهی علیه این تشکیلات اتخاذ خواهد کرد.

العالم _ سرزمین های اشغالی

به گزارش العالم، همانطور که انتظار می رفت، کابینه افراطی رژیم اشغالگر جنگ خود را علیه مردم فلسطین اعلام و شروع به تحریم تشکیلات خودگردان کرد که مستقیم تأمین مالی فلسطینیان را تحت تأثیر قرار می دهد. تل آویو مدعی است این اقدام پاسخی به اقدامات تشکیلات خودگردان علیه کابینه اشغالگر در دادگاه بین المللی است.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخی از کارهای ساختمانی فلسطینیان به حال تعلیق در می آید و پول فلسطینیان به عنوان غرامت به اسرائیلی هایی پرداخت خواهد شد که هدف عملیات مقاومت قرار می گیرند. دفتر نتانیاهو این اقدام را این گونه توجیه کرده که پاسخ به تصمیم تشکیلات خودگردان برای آغاز جنگ سیاسی و حقوقی علیه اسرائیل است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته گذشته از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا نظر خود را درباره پیامدهای حقوقی اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل پنجاه و پنج سال پیش، بیان کند. درخواست برای اظهار نظر در این مورد پس از درخواست طرف فلسطینی صورت گرفت.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم افراطی اشغالگر، به خود می بالند که تحریم های اسرائیلی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین تازه اول کار و پاسخ به حمایت تشکیلات خودگردان از مبارزان فلسطینی و کمک مالی است که پس از شهادت آنان، به خانواده هایشان می دهد.

جنبش حماس با محکومیت شدید این اقدام دولت اشغالگر، آن را اقدامی فاشیستی ضد ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان، ادامه سرقت پولی که به خانواده های شهدا و اسیران فلسطینی اختصاص دارد و نیز جلوگیری از ساخت و ساز فلسطینی ها در زمین های خود دانست.

حماس از تشکیلات خودگردان خواست در برابر این تهدیدها و باج خواهی ها تسلیم نشود و به تحت تعقیب قرار دادن رژیم اشغالگر صهیونیستی در محاکم بین‌المللی ادامه دهد و جبهه ملی داخلی را برای مقابله با قلدری این رژیم و کابینه فاشیستی آن تقویت کند.

این تحولات در شرایطی رخ می دهد که سرزمین های اشغالی فلسطین در روزهای اخیر به سبب تعرض بن گویر افراطی به مسجد الاقصی، در حالتی از خشم فروخفته به سر می برد.

پربیننده ترین خبرها