بن گویر و اسموتریچ: تحریم تشکیلات خودگردان تازه «اول کار» است

بن گویر و اسموتریچ: تحریم تشکیلات خودگردان تازه «اول کار» است
شنبه 17 دی 1401 - 15:51

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مُزد خوش خدمتی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به این رژیم را دادند و گفتند که تحریم این تشکیلات از سوی تل آویو تازه «اول کار» است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم تاکید کردند که وضع تحریم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به درخواست آن ها از دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور نظر مشورتی در مورد مشروعیت اشغالگری تنها «آغاز کار» است.

اسموتریچ در صفحه توییتر خود مبارزه ملت فلسطین را تروریسم علیه صهیونیستها و کمک مالی نهادهای فلسطینی به خانواده های شهدای فلسطینی را حمایت مالی به تروریست ها خواند و نوشت: ما در توافق ائتلافی (کابینه ائتلافی نتانیاهو) همچنین خواستار پایان دادن تشکیلات خودگردان به تمجید و ستایش از تروریسم و توقف دادن مزایا و پرداختی ها به تروریست ها شدیم.

او افزود: کسانی که علیه ما فعالیت می کنند، باید بهای سنگین آن را بپردازند و این تنها «آغاز کار» است.

از سوی دیگر، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضمن استقبال از تصمیم تحریم تشکیلات خودگردان گفت: کابینه راستگرایی که تشکیل دادیم رویکرد خود را مشخص کرد، در کابینه تصمیم گرفتیم که گام های فوری علیه دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) و مسئولان آن اتخاذ شود.

او افزود: امیدوارم و معتقدم که اقدامات بیشتری علیه حامیان تروریسم و کسانی که تلاش می کنند علیه اسرائیل فشار بیاورند اتخاذ خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خود خواستار وضع تحریم علیه مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین شده است.

این کابینه خواستار وضع تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگری ارائه دهد.

مردم و گروههای مقاومت فلسطین تاکنون بارها از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته بودند که به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی علیه مقاومت بویژه در کرانه باختری رود اردن خاتمه دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آنها محدود خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا با ابراز خشم نسبت به قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص اشغالگری رژیم تل آویو، ادعا کرد که این قطعنامه هرگز برای اسرائیل الزام آور نخواهد بود.

نتانیاهو قطعنامه سازمان ملل متحد را "حقیر خواند".

خشم نتانیاهو به دنبال تصویب قطعنامه ای در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی ابراز شد. مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه گذشته قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق به سود فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور نظر مشورتی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.

این اقدام فقط یک روز پس از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی صادر شد که گسترش شهرک سازی را یکی از اولویت های خود اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این قطعنامه، از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، تشکر کرد.

به گفته ریاض المالکی، این رأی موافق اکثریت، پاسخی طبیعی و قاطع به تلاش‌ها برای زیرسوال بردن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و مخالفت علنی با موارد نقض حقوق فلسطینیان توسط اسراییل و جنایات این رژیم است.

وی همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست به تعهد و مسئولیت خود برای حفظ حقوق مسلم مردم فلسطین عمل کند و برای متوقف کردن رژیم اشغالگر قدس، اقدامات عملی انجام دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا نیز با اکثریت آرا به پنج قطعنامه به نفع مردم فلسطین بویژه موضوع آوارگان فلسطینی، رای موافق داد.

پربیننده ترین خبرها