تصویر واقعی آزادی بیان در عربستان از نگاه یک خبرنگار خارجی

دوشنبه 19 دی 1401 - 10:09

یک فعال سعودی بخشی از ویدیوی منتشر شده توسط یک خبرنگار خارجی را بازپخش کرده، که در آن از تجربه خود در این کشور پادشاهی سخن گفته و تأکید کرده است که هنگام مصاحبه‌اش از شهروندان سعودی، رژیم سعودی بازپرسانی از دستگاه اطلاعات را همراه او می‌کرد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، "عبدالله السالمی" خاطرنشان کرد که این خبرنگار زن خارجی گفته است که افرادی در عربستان سعودی که در تلاش برای بیان آزادانه عقاید خود و یا نقد سیاست‌های بن‌سلمان هستند، در معرض خطر واقعی قرار دارند.

این خبرنگار خارجی درباره تجربیات خود در عربستان سعودی گفته است:‌ پس از شش ماه تلاش فشرده، برای دریافت ویزای روزنامه‌نگاری، سرانجام برای پوشش اخبار مربوط به اصلاحات بن‌سلمان، به عربستان سعودی رفتم.

ما را ناظران دولتی همراهی می‌کردند که از نزدیک هر آنچه را که می‌گفتیم و انجام می‌دادیم زیر نظر داشتند. پیامی که دریافت کردیم این است که این اصلاحات به دقت رصد می‌شود. واضح است که این اصلاحات در حال تزلزل است.

این خبرنگار تأکید کرد: یک مشکل عینی وجود دارد که مردم نمی‌خواهند در مورد سؤالات در باره آزادی بیان صحبت کنند. اما برای ما تازه معلوم شد که ناظر دولتی که ( پیش) ما حاضر شده نشان‌دهنده خطر واقعی برای مصاحبه شونده است. خطر واقعی این است که در اینجا در عربستان بی‌پرده صحبت و اظهارنظر کنید و از هر چیزی که مربوط به رژیم بن سلمان باشد انتقاد کنید.

پربیننده ترین خبرها