محدودیت های جدید کابینه نتانیاهو علیه اسیران فلسطینی

محدودیت های جدید کابینه نتانیاهو علیه اسیران فلسطینی
يکشنبه 18 دی 1401 - 17:23

سران احزاب راستگرا و دینی افراطی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو با اتخاذ سیاست های شدیدتر علیه فلسطینیان، محدودیت های جدیدی را علیه اسیران فلسطینی اعمال کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی جدید رژیم صهیونیستی و رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» در نامه ای به «امیر اوهانا» رئیس کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، از او خواست طرح دیدار نمایندگان عرب کنست با اسیران فلسطینی را لغو کند.

بن‌گویر اعلام کرد که وی با این نامه طرح کنست برای فراهم کردن دیدار اعضای کنست با اسیران فلسطینی را لغو و امکان دیدار با آنها را سخت می کند.

دو کابینه قبلی رژیم صهیونیستی با درخواست برخی نمایندگان عرب کنست برای دیدار با اسیران فلسطینی موافقت کرده بود و این طرح به مدت بیش از یکسال اجرا می شد.

دیدار اعضای کنست با اسیران فلسطینی از سال ۲۰۱۶ ممنوع اعلام شده بود اما با موافقت دو کابینه سابق یائیر لاپید و نفتالی بنت، سال گذشته این ممنوعیت لغو شد که اکنون با آمدن بن گویر دوباره احیا شد.

حضور بن گویر در کابینه بنیامین نتانیاهو موجب افزایش تنش ها در سرزمین های اشغالی و منطقه شده است.

به گزارش ایرنا، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر با واکنش گسترده مسلمانان روبه‌رو شد و کشورهای اسلامی آن را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها